Olívás burgonyasaláta



„Mindannyiunkat arra tanítottak, hogy általában a baloldali agyféltekénkkel dolgozzunk, s lineárisan, láncszerűen fejtsük ki a gondolatainkat. Ez a férfias gondolkodás. S mivel a férfiaknak van hatalmuk a mi világunkban, a nők is arra vannak szocializálva, hogy úgy gondolkodjanak, úgy beszéljenek, ahogy a férfiak gondolkodnak vagy beszélnek. De ha egy nőnek nem kell úgy beszélni, mint ahogy egy férfi akarja, akkor úgy beszél, mint ahogy sző. A szövés nagyon női dolog. Az ember a végén meglátja, hogy kialakul valami ebből a szövésből. A nők úgy szeretnek beszélgetni, mintha egy festményt festenének. Egy kis színt ide meg oda, s úgy látszik, hogy az egész semmit nem jelent. De ha az embernek van egy kis türelme, akkor később valami kiderül belőle.
Én inkább festeni s szőni szeretnék, és ha ez nagyon frusztrál titeket, akkor sajnálom, de én már nagyon unom a lineáris beszélgetéseket.”

(Feldmár András: A tudatállapotok szivárványa)




Ez a saláta készült a lencsefasírt mellé, köretnek. Igazából egy újabb nem-recept, de nagyon finom, és egészséges. Végtelenül egyszerű.

Hozzávalók 4 főre:
10-12 db közepes burgonya,
1 piros kaliforniai parika,
3 evőkanálnyi zöld vagy fekete olajbogyó,
1 csokor zellerzöld,
1 csokor petrezselyemzöld,
1 nagy fej lilahagyma vagy 1 csokor újhagyma vagy 1/2 szál póréhagyma,
só,
sok-sok olívaolaj,
ízlés szerint citromlé.

A burgonyát megfőztem hajában, és egy villa segítségével azon forrón megtisztítottam, ahogy megfőtt. Míg a krumpli főtt, feldaraboltam a többi hozzávalót. A zeller- és petrezselyemzöldet csak lecsípkedtem, nem vágtam apróra. A burgonyát kockákra vágva a többi salátaanyaghoz tettem. Sóztam, rengeteg extraszűz olívaolajat locsoltam rá, és némi citromlével pikánssá tettem. Tökéletes melegen, langyosan és szobahőmérsékleten is.

Megjegyzések

trinity üzenete…
Szia Duende!
A saláta is szuper, de azok a gondolatok, amiket írsz, azok nagyon közel állnak hozzám....Régóta olvasgatlak itt titokban:)

Amit ma idéztél, nos, épp ezért vittem át a 2 kisebb gyermekemet a Waldorf iskolába- mert ott épp ilyen szellemiségben nevelik (tényleg nevelik is és nem csak töltik a fejükbe az infókat). Naponta történnek velük az ún. kis csodák...Életem legjobb döntése volt. Csak azt sajnálom, hogy a nagy, aki már egyetemista, ebből kimaradt....
Üdv. és várom a további szellemi táplálékot is!
duende üzenete…
Szia Trinity!

Nahát, nahát! :))

A Waldorf tényleg jó! Az oktatási rendszerről meg hagy ne mondjak semmit... Idomítás és hülyítés. Utáltam...

Örülök Neked, és köszi szépen! :)
Névtelen üzenete…
Imádom Feldmárt : ) (Még a végén teljesen ideszokom.)
A salátáról később, ha már elkészült...
napmátka üzenete…
Salátára is készülök...ilyesfélére vagy majonézesre. Mióta is? Nem tudom...
duende üzenete…
Örülök, ha tetszik az oldal, Névtelen. Bármikor nézz be, ha kedved van! :)
(Én is imádom Feldmárt...)
duende üzenete…
Majd csak sor kerül rá, napmátka! :)