2009. február 12., csütörtök

Tejbegríz - kicsit másképpen





Egy újabb pohárkrém... Ez egy régi, bejáratott édesség nálunk. Horváth Ilona szakácskönyvében található, váratlanvendég-krém néven. Sokszor készítem, mert 10 perces édességről van szó.  És olcsó. És nem igényel nagy gyakorlatot.





Hozzávalók 6 pohárhoz:
1/2 liter tej,
8 dkg búzadara,
2 tojás,
5 púpos evőkanál porcukor,
2-3 vaníliás cukor,
1/2 csapott mokkáskanál só

A tejhez adtam a csipet sót és hagytam felforrni, majd beleszórtam a darát, és állandó keverés mellett addig főztem, míg a dara besűrűsödött. Aztán hidegvíz-fürdőbe tettem a mosogatóba, hogy gyorsan kihűljön. Időnként átkevertem, hogy ne bőrösödjön, csomósodjon.  Közben a tojásokat külön tálba szétválasztottam. A vaníliás cukrot és porcukormennyiséget elosztottam a sárgájás és fehérjés tálakba fele-fel arányban, és mindkettőt felvertem robotgéppel. Előbb a fehér habot, aztán a sárgáját. A fehérjehab így jó kemény és selymes lesz, olyan, mint mikor habcsókot készítünk.
A sárgájához kevertem a kihűlt tejbedarát, majd a kemény habbá vert cukros tojásfehérjét is óvatosan, hogy ne keverjem ki a levegőt a habból. Poharakban tálaltam. Bármivel kiegészíthető: gyümölcsöntettel, kakaószórással, fahéjas cukorral, darált mandulával vagy dióval, tejszínhabbal, stb...





11 megjegyzés:

starfi írta...

ezt akár úgy is írhatnánk:

"starfokker - kicsit másképpen" :)))))))))

duende írta...

Igen, úgy is írhatnánk... :))

Tetszik? :)

Nekem igen. :)))

Kata írta...

Figyu, én azt hiszem, pályát tévesztettél, mert egy tejbegrízről ilyen fotót csinálni...le vagyok nyűgözve, meghajlok előtted!

duende írta...

:)
Aranyos vagy, Kata! És köszönöm!

sedith írta...

Azta', Duende! Teljesen megkívántam! Egyidőben án is kevertem tojássárgáját és felvert tojáshabot a tejbegrjzbe, de akkor is csak simán, semmi mással nem megbolondítva. Ez így isteni lehet!

Palócprovence írta...

Olyan gyönyörű ez a kép, hogy megkívántam, pedig nem vagyok oda a tejbegrízért. Bár így megbolondítva...

duende írta...

Így bolondosan nagyon finom! :)

erős ildikó írta...

Csodaszépet alkottál! Biztos nagyon finom is, a kipróbálástól egyelőre a nyers tojás picit visszatart, de mindenképpen megfontolom :-)

duende írta...

Köszönöm, Napmátka!

Ha tudsz venni abszolút friss tojást, akkor semmi baj nem lehet belőle! :)

Palócprovence írta...

Nagyon finom lett, előrelátóan dupla adagot készítettem! Nana persze igazságtalannak tartotta az elosztást, szerinte a testvériesen azt jelenti: mind az övé. :)))

duende írta...

Örülök hogy ízlett!
Nana annyira helyes! :)