2009. augusztus 3., hétfő

Karamellizált sárgarépa gyöngyhagymával



Minden amit hallunk vélemény, nem tény, és minden amit látunk nézőpont, nem a valóság.

(Marcus Aurelius)





Ez az egyik legkedvencebb köretem vagy ha úgy tetszik, néha főételem.
Ilyenkor a legfinomabb, mert a zsenge sárgarépa egészen más ízű, mint a kifejlődött, öregebb példányok. Azt hiszem, ilyenkor hívják bébirépának.

Hozzávalók 4 főre:
személyenként 10-12 bébirépa,
személyenként 8-10 db gyöngyhagyma,
2 dkg vaj,
1 evőkanálnyi olívaolaj,
kakukkfű (friss a legjobb),
2-3 levél menta,
2 gerzd fokhagyma,
só,
frissen őrölt bors,
1/2 zöldcitrom leve,
1 teáskanálkányi méz,
petrezselyemzöld.

A bébirépát csak megmostam, nem kell tisztítani másképp. A gyöngyhagymát vízbe áztattam - így könnyen lejön a külső száraz héja. A répákat nem túl vékony karikákra vágtam és egy serpenyőben a gyöngyhagymákkal együtt a vajon, olívaolajon pirítani kezdtem sóval, mézzel, borssal.
Mikor jól megpirult, öntöttem alá kevés vizet és fedő alatt félpuhára pároltam. Aztán a fokhagymát is hozzáadtam vékony szeletekre vágva, valamint kakukkfűlevélkékkel és mentával ízesítettem. Zöldcitrom levével pedig meglocsoltam. Ismét nagy lángra téve újra megpirítottam.
Tálaláskor megszórtam petrezselyemlevéllel.

Fenségesen finom. Akár köretként, akár önmagában is. Párolt rizzsel is ajánlom.

8 megjegyzés:

Raindrop írta...

Meseszerű, igazi ínyencség! :)
Ritka szép fotók!

trinity írta...

Ez isteni lehet karamellizálva!

szepyke írta...

Csatlakozom az előttem szólokhoz. A répa egyszerű, de nagyszerű zöldségünk!

duende írta...

Köszi Raindrop! :)
Tényleg nagyon finom, én sokszor készítem. Főleg ilyenkor, míg zsenge a sárgarépa.

duende írta...

Úgy ahogy mondod, Trinity! :)

duende írta...

Szepyke, nekem az egyik kedvenc zöldségem! Akár így sütve, akár levesekbe, akár nyersen salátákban.

Névtelen írta...

Látom beindultak a Marcus Aurelius idézetek, de azért ugye az a "felséges" ugye "fenséges" akar lenni...

Ja és merre van az a New Orlins, ahol cajun kaját ennél?

duende írta...

Köszi, javítottam!