2011. február 20., vasárnap

(majdnem) Banán panna cotta kókusztejjel

 .

A boldogság nem az erény jutalma, hanem maga az erény.

                                                                                                                                                                     (Mező Gyurka)



Gyors kis pohárkrém.

Hozzávalók 6 pohárhoz:
3 érett banán,
1/2 doboz kókusztej,
2 dl tejszín,
1 csapott teáskanál zselatin (Horváth Rozis),
5 púposabb evőkanál barna nádcukor,
1 teáskanál vaníliakivonat,
1 kis gerezd citrom leve,
0,5 dl víz.
A tetejére:
pörkölt, sótlan földimogyoró.
A zselatint feloldottam a hideg vízben, majd felforraltam. A banánt turmixgépben a cukorral, vaníliakivonattal és kókusztejjel jó krémesre turmixoltam. Aztán hozzáadtam a már langyosra hűlt zselatint. A tejszínt habbá vertem és finoman összekevertem a banánkrémmel. Poharakba szervíroztam, durvára vágott földimogyoróval megszórtam a tetejét. Ha van friss kókuszdiónk, akkor szeletelt vagy reszelt kókusszal is megszórhatjuk a tetejét, és a kókuszdióban lévő folyadékot is tegyük bele a krémbe.
Hűtőszekrényben hagytam állni 2-3 órát.

8 megjegyzés:

Thrini írta...

ÓÓÓÓ, de guszta! A kókusz pedig annyira szép!!! Nem vagyok a kókuszos dolgokért :( De a fiúk biztosan örülnének egy ilyen desszertnek. A konzerv kókusztejet használtad?

Juharszirup írta...

Ez csodásan hangzik!
Bár én nem szeretem a kókuszos desszerteket, de lehet, hogy azért kipróbálom ezt...annyira gusztusos. :)

üdv.juharszirup

Ritmus írta...

Honnét találsz ki ennyi sok-sok jó receptet! Ez a mai szenzációsan jól néz ki és tuti, hogy finom is lehet!

duende írta...

Köszi Thrini! Igen, konzervet használtam, és bele tettem volna a kókuszban lévő finom folyadékot is, de nem volt jó. Sajnos. De oda is írom mindjárt a recepthez, köszi.


Juharszirup: nem nagyon kókuszos, csak enyhén, finoman érezni benne. :) Köszi szépen!


Ritmus: :)) Körülnéztem mi van itthon. Miből lehetne valami extragyors édességet csinálni.
Tulajdonképpen egy egyszerű kis banán-panna cotta, csak lazításképpen a tejszín felverve került bele. :)

Szemi írta...

Ó, hogy ez milyen fincsi lehet!
A képek pedig gyönyörüek...

Anikó írta...

Jesszusom, istenien néz ki, imádom a kókuszt, a képek megint csodaszépek:-))))

Nézz be légyszi hozzám egy baráti "virtuális ölelés" vár szeretettel:-))))

Ciripbogár írta...

Ezek a képek műalkotások! Gyönyörű lett, annyira, hogy talán meg is enném, bár se a banán, se a kókusz nem kedvenc.

duende írta...

Köszi szépen Lányok! :)