2011. október 22., szombat

Te mit iszol? És mivel főzöl?


7 megjegyzés:

Tálaló írta...

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk,hogy nálunk iható,sőt kifejezetten kellemes a csapvíz.Ásványvízben inkább a szénsavmentest szeretem,de a szentkirályi az egyetlen aminek nem érzek mellékízét.
Úgyhogy mi jobbára csak csapvizet iszunk,és vettünk szódásszifont,hogy fröccsözni is tudjunk.

Én üdvözlöm azt is,hogy nem adnak mindenütt nylonzacskót.Mert azzal is temérdek hulladék keletkezik,ha hazavisszük benne az árut,aztán megy a kukába.
Én eddig sem kértem soha,de volt ahol akkor is becsomagoltak két szem almát,vagy egy fogkrémet,ha kifejezetten kértem,hogy ne tegyék zacskóba.

duende írta...

Nálunk sajnos nem igazán jó a víz, az országban talán zalában van a legkeményebb víz. És sokszor nagyon klóros is. Úgy szoktam javítani rajta, hogy egy 5 literes dunsztosüvegnyit kiteszek a déli ablakpárkányra és megnapoztatom. Ez pár óra, addig hagyom kint, míg buborékossá válik a víz. A nap meglágyítja, tisztítja és az íze olyanná válik, mint a forrásvízé. Sokkal finomabb lesz. :)
Nem szoktam lekupakolni, hogy a nap közvetlenül is érhesse.

Mi olyan cserélhető szikvizet szoktunk venni, az jó buborékos. Volt szifonom is, de egy idő után nagyon fémíze volt, így áttértünk a cserélhető szódára.


Ne is mondd. Én sem kérek sehol nylonzacsit, de mégis gyűlik. Zsemlésszacskók és egyebek. Mindig viszek a piacra, hogy ne kelljen mégtöbbet begyűjtenem. És varrott vászon bevásárlótáskáim vannak, meg kosaram.
Igen, nylonzacskóból is eszméletlen mennyiségű szemetet termelünk...

Jenis írta...

Ismered a Pí vizet? Anyósom gyárt és forgalmaz visszaváltható 5l-es kannákban, és 0,75l-es szódát, szintén visszaváltható. Mi azt használjuk mindenhez, amit eszünk-iszunk.
Nagy szívás a visszaváltós a gyártóknak, a környezetgazdasági termékdíjjal, ezért kevés a visszaváltható.

Anikó írta...

Nálunk is nagyon kemény a víz itt a faluban, ezért lett a szűrős kancsó, abból isszuk a vizet, vagy ásványvizet veszünk, a Szentkirályi finom, meg a San Benedetto is, de be kell valljam én cola függő vagyok, imádom,és minden nap iszom light coca colát. A palackokat pedig összepréseljük. Budapesten egyébként nagyon jó minőségű és finom csapvíz van, ott literszámra iszom, ha fent vagyok, bár ez már igen ritka.
A nylonzacskókat arra használom, hogy alomtakarításnál naponta, azokba gyűjtöm a macskák produktumait és úgy dobom ki a kukába, így aztán elkopnak a zacskók itthonról, persze tudom, hogy a természetben ez nem jó. Vásárlásnál egyébként én is textil szatyrokba és kosárba pakolok, de így is mindent nylonba csomagolnak külön-külön.
Amit lehet eltüzelünk a kazánban a fűtéskor, hogy ne menjen a kukába:-))))

duende írta...

Jenis: igen, ismerem, de nálunk nemigen van elérhető közelségben. Viszont van forrás, és megbeszéltük a férjurammal, hogy onnan fogunk vizet hozni. Szódát mi is visszaválthatósat szoktunk venni. Ásványvizet nem iszunk. Én szoktam venni néha gyógyvizet: Mira vizet, Ferencz Józsefet, stb. De ezek gyógyvizek, keserűvizek, más kategória.
Igen, sajnos sokkal jobban kéne segíteni a visszaváltást. Ma a törvények is a környezetszennyezést segítik elő. :(


Anikó: emlékszem, igen, nektek van kancsótok.
:)) Néha én is veszek, de az tényleg néha van. Másnaposságra kitűnő. :)) (Én csak a rendes kólát szeretem, a lájtosnak van valami mellékíze, amit én nagyon kiérzek.)
Mi is, rálépünk és úgy kupakoljuk vissza, aztán a párom elviszi a különgyüjtőbe.
A tüzelés jó, ha lenne udvarunk vagy kemencénk, kályhánk, de nincs sajnos. Egyenlőre. :)

Anikó írta...

Azért álltam le a rendes colával, mert tele van cukorral, bár valamikor csak azt ittam, és eleinte tényleg van mellékíze a light-nak, azért nem szerettem én sem, de egyszer csak már nem érzed egy idő után, és abban viszont nincs cukor, most már nagyon finomnak találom, meg koffeines kicsit, én ugyanis nem iszom soha kávét, de a cola frissen tart, így is rengeteg cukros dolgot eszem, legalább az italom ne legyen az.
Na ennyit még adaléknak:-))))

duende írta...

Anikó: nagy dilemma. :) Most melyik rosszabb, a cukor vagy az édesítőszer? Én az utóbbira teszem a voksom. De Te tudod. :)
Ha nem iszol kávét, ajánlom a teát vagy a maté teát. Eszméletlen turbósító hatása van, de nem jár olyan mellékhatásokkal, mint a kávé. Nagyon jó, én nagyon szeretem.