2017. január 2., hétfő

Corn Dog (kukoricatésztában sült virsli)


Ünnepekkor bizony van úgy, hogy nem fogy annyi étel, amennyit készítettünk vagy bekészleteztünk. De nem szükséges ugyanúgy enni minden alkalommal a megmaradt finom falatokat. 
Varietas dēlectat. Cicero óta tudjuk - legalábbis ő volt, aki ki is mondta -, hogy a változatosság gyönyörködtet.




(kép innen)


Mit kezdjünk a szilveszterről megmaradt virslivel? Hát készítsünk corn dogot! Mondja Street Kintchen
Nálunk az adventi időszakban árulták is a Tütüből a téren, a forralt borok, forró csokik mellett. De otthon is nagyon könnyen elkészíthető.

Hozzávalók kb. 8 corn doghoz
8 db virsli
8 db grill pálcika / hurkapálca
250 g kukoricaliszt
50 g kukoricadara
1 tojás
Kb. 2-2,5 dl tej (vagy víz)
1 csapott teáskanál sütőpor
1 púpozott teáskanál cukor
1 teáskanál pirospaprika
1 teáskanál fokhagymapor
1 csapott teáskanál tört bors
Kevés chilipehely, ha nem bírjátok ki csípős nélkül
1 teáskanál só
2-3 evőkanál liszt a virsli hempergetéshez




Ez pedig egy másik recept, Antukné Ildikóé, az Apróséf oldalról:

12 db virsli
1 bögre búzaliszt (BL55)
1 bögre kukoricaliszt
1 csipet feketebors (őrölt)
1 teáskanál só
0.5 teáskanál kristálycukor
12 g sütőpor
1.25 bögre 3,5 %-os tej
1 db tojás (közepes, "M"-es méretű)
és a sütéshez étolaj

2 megjegyzés:

Anikó írta...

Pár napja olvastam/tanultam valahol, hogyha nagyon ropogós rántotthúst akarsz enni, akár csirke, akár disznóhúst, akkor a liszthez bőven kell sütőport keverni, pl. 30 dkg liszthez 1 egész tasakkal /ennél nem kell zsemlemorzsa, csak liszt és tojás/, majd forró olajban kisütni. Isteni ropogós bunda lesz a végeredmény :-)

Én egyébként lefagyasztom a virslit mindig és feltétnek szoktam elhasználni legtöbbször, de finom lehet ez a kukoricalisztes is :-)

duende írta...

Anikó, ezt magam is feltaláltam már jópár éve, a blogon fenn is van, sörtészta néven. :) És így igaz, eszméletlen ropogós tud lenni. :)

Nem tudom milyen, még nem csináltam meg, de ehettem volna is adventben a téren, mert lehetett kapni. Majd egyszer sorrakerítem. :)