2020. május 8., péntek

Kínai pirított tészta tofuval





Tényleg rákattantam az ázsiai konyhára. :)) Villámgyors vegán ebéd - nem csináltam most házitésztát hozzá, durum spagettiből készült -, karanténkaja. 

Hozzávalók 2 főre:
35 dkg spagettitészta
2 evőkanál hidegen sajtolt repceolaj
1 natúr tofu (asszem 18 dkg)
1 kisebb szál sárgarépa
2 kisebb újhagyma zöldjével együtt
1 kis gerezd fokhagyma
3 evőkanál világos szójaszósz
1-2 teáskanál sriracha szósz (el is hagyható)
1 púpos teáskanál sötét nádcukor
2 teáskanál rizsecet (vagy más, semleges ecet)
só, frissen őrölt bors
2 púpos teáskanál sűrített paradicsom

Föltettem forrni vizet sóval, mikor felforrt, beletettem a tésztát. Míg a víz melegedett, minden hozzávalót tisztítottam, aprítottam. A wokba olajat öntöttem, rádobtam a kis kockákra vágott tofut és megpirítottam. Hozzáadtam a karikázott újhagymát és a vékony csíkokra vágott sárgarépát is, jól átpirítottam őket is, majd apróra vágott fokhagymát is tettem rá, épp csak érje a hő, aztán jött a sűrített paradicsom, szójaszósz, ecet, cukor, s felöntöttem kb. 1 dl vízzel. Összerotyogtattam, kóstoltam. Mikor kész volt a tészta, átszedtem a wokba és 4-5 percig nagy lángon pirítottam.

Nincsenek megjegyzések: