2014. május 31., szombat

Eperpuding


Ez nem a vég. Nem is a vég kezdete. De talán ez a kezdet vége.

(Winston Churchill)





Nem is tudom, feltegyem-e... :) sima kis retro pudig, bóti porral, de igazi eperrel. Sz'val eperturmixra készültem, aztán ez lett belőle, megoldván a hétvégi édességkérdést.
Nézzétek el nekem. Nem vagyok egy süteménygyártó kisiparos, sose vótam, sose leszek.

Hozzávalók 6 pohárhoz:
25 dkg tisztított eper,
15 dkg kristálycukor,
1 CBA-s vaníliapuding,
csipetnyi só,
1 dl víz,
6 dl tej,
1 dl tejszín.

Az epreket feleztem és 1 dl vízzel és a cukor felével föltettem főni. Forrás után még 5 percig hagytam, hogy az eper teljesen bepuhuljon. Aztán turmixban teljesen pépesítettem. Átszűrtem egy közepes lábosba, hogy ne maradjanak benne magok.
A pudingport a maradék cukorral és csipet sóval és kb. 2 dl tejjel simára kevertem. A maradék tejet és a tejszínt hozzáöntöttem az eperléhez és felforraltam. Mikor forrt, hozzáadtam a kikevert pudingport. Kevergettem míg besűrűsödött és készen is volt.
Poharakba töltöttem, a poharak tetejére azonnal folpackot tettem, hogy a puding ne bőrösödjön be.
Kihűlés után egy éjjelre hűtőbe tettem. Tálaláskor eperdarabokkal, tejszínhabbal díszítettem.




5 megjegyzés:

pinkóci írta...

most mondjam azt, hog én hetente-kéthetente rákívánok, és olyankor a legyártott zacskó teljes tartalma az én pocakomban landol? El is szoktam gondolkozni, hogy miért írják 4 személyesre ;)

duende írta...

:))))) mgnyugodtam! :))

N.D. írta...

ez jó, kiválthatod a bóti port kukoricakeméyítővel+van. cukorral, lehet hogy énis ma megcsinálom. :)

duende írta...

tudom, tulképpen ugyanaz, csak a bótiban van egy kis színezék meg aroma... :) csak most nem volt kedvem kísérletezni a keményítő mennyiségével, biztosra akartam menni :)

Ági, aki főz írta...

Ha már vallomásos napot tartunk: én most az Ötker málnahab porára vagyok rákattanva. Azzal vigasztalom magam, hogy kis százalékban valódi szárított málnát is tartalmaz :)