2009. december 15., kedd

Krumplis palacsinta csőben sütve


A horizont ma ködökbe vesző,
s a nagy világ egyetlen
csöndes hómező.

Pelyhet kavarva dudorász a szél
és nagy titokról halkan
meséket mesél.

...Merő szemekkel nézek lefele,
mert énbennem talán
most minden fekete,

s reszkető térdem csöndben földet ér
és megcsókolom a havat
csak azért, - mert fehér.

(Dsida Jenő: December)






Ez az étel férjuram egyik kedvence. Egyszerűen krumplipürével töltött palacsinta, tejfölözve, sütőben piros-ropogósra sütve.
Anyóska szokta csinálni, én meg eltanultam tőle.

Szóval. Kell hozzá másnapos, vastag palacsinta. Mert ha friss és túl vékonyra van sütve, akkor elázik a krumplitól és a tejföltől. Tehát a legjobb a soktojásos, másnapos palacsinta.
A töltelék simára tört krumpli, némi tejjel kikeverve, estleg kevés vaj vagy olaj mehet hozzá.
A palacsintákat betöltöttem, majd rétegeztem egy kiolajozott jénaiban. Tejfölt elkevertem nagyon kevés vízzel (mert én mindig 20%-ost veszek és az nagyon sűrű) és kevés olajjal, majd a kész tekercsekre öntöttem. (Ennyire nem kell higítani a tejfölt, mint a képen, csak nekem most így sikerült... megburult a vizescsésze.) Forró sütőben aztán megsütöttem.
A kész palacsinta jelentem pillanatok alatt elfogyott, tehát esélyem sem volt lefotózni...



Salátaszezonban nagyon finom hozzá a hagyományos cukros-ecetes-sós-vizes fejessaláta. Ilyenkor télidőben pedig plussz tejfölt is kínálok mellé.

6 megjegyzés:

nokedli írta...

a "másnapos palacsintán" jót mosolyogtam:-)

trinity írta...

Férjurad jól van tartva:))) Finom ez a palacsinta, bár nálunk a másnapos nehéz ügy....eldugjam? :DD

duende írta...

Nokedli: :)))))))))

duende írta...

Trinity, én direkt előző este megsütöttem őket. És jó vastagra, mert eleinte nem sikerült nekem ez az étel. Vagy háromszor lett egy nagy kupac trutyi belőle, mire rájöttem, hogy én azt a nagyon vékony, könnyű "strandos" palacsintát szoktam sütni. És az alkalmatlan ehhez az ételhez. Szóval ha ezt készítem, akkor azt a falusi, vastag gumipalacsintát kell külön sütnöm hozzá.

Nelli írta...

Ez de finom lehet!:-)Egyszerű és finom kategória!

duende írta...

Nelli: nálunk nagy családi kedvenc! :) Ha egyszer kóstoltad, utána rendszeresen készíteni fogod. :)