2010. június 11., péntek

Meggyes baklava

Nincs múlt,
Nincs jelen.

Nyitott szív,
Nyitott elme.

Teljes figyelem,
Nincs mi visszatartson.

Ennyi az egész.
                                                 (Scott Morrison)



Ilyen a foci is... Jó szurkolást mindenkinek! Hajrá Latin -Amerika! :)



A baklava a kedvenc süteményem. A meggy meg a kedvenc gyümölcsöm. Házasítottam őket.

Hozzávalók egy kb. 17-szer 24-es kis tepsihez:
20 dkg darált dió, mogyoró, mandula vegyesen,
40 dkg magozott meggy,
5 dkg kristálycukor,
2 csomag 8 lapos réteslap,
10 dkg vaj,
1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj,
1/2 csapott mokkáskanál őrölt szegfűszeg.
A sziruphoz:
a meggy leve,
1/2 dl víz,
15 dkg kristálycukor
és ha van: 2 evőkanál rózsavíz.

A meggyet kimagoztam és krumplitörővel jól megnyomkodtam, hogy a levét kiadja. A csonthéjasokat robotgéppel ledaráltam. A sütőt begyújtottam.
A vajat felolvasztottam és egy ecsettel kikentem a tepsit. A réteslapokra ráhelyeztem és körbevágtam méretre.

Egy lapot belehelyeztem a tepsibe, lekentem vajjal. Még egy lapot tettem rá, ezt is vajaztam, majd még egyet és azt is vajaztam. Minden tésztaréteg 4 lapból áll. Aztán szórtam rá a töltelékből. Nagyon vékonyan kell! Megint 4 réteslap, megint töltelék. Míg el nem fogytak a hozzávalók. Végül éles késsel háromszögekre vágtam, aztán 3/4-es lángon sütöttem 30 percig.
Míg sült, elkészítettem a szirupot. A meggyléhez adtam még kb. 1/2 dl-nyi vizet és 15 dkg cukrot. Fölforraltam és hagytam forrni 5 percig. Mikor kivettem a kész baklavát a sütőből, a szirupot ráöntöttem. Soknak tűnik, de be fogja szívni.

Hagyjuk kihűlni, sőt, kis időre hűtőbe is tehetjük ebben a melegben. Csak annyira, hogy ne legyen langyos, mert ekkor lehet majd szépen kivenni a tepsiből a kis háromszögeket. Tizenkettő darab - ez a mennyiség szerintem 4 embernek bőven sok is. Tömény, isteni.
Aki tesz el ilyenkor lecukrozott magozott meggyet, egész évben készítheti.


11 megjegyzés:

Melinda írta...

Én is szeretem a foci vb-t! Az emberi játék és erőfeszítés szépségével, a siker és kudarc vékony mezsgyéjével, a kiválasztódás folyamatával, az emberek és a kultúrák sokszínűségével. És a világ ezt tényleg együtt éli meg!
A baklava pedig tényleg extázis lehet, fantasztikus!

Vajda János írta...

Hehe, nőcik focinézőben... Vannak persze csodák a neurotikusok meg az őrültek között.
A baklava nekem kicsit gej, ahogy a törököknél lehet kapni. Talán ez kevésbé, a meggytől meg igazán egzotikus lehet. :)

Padparadsa írta...

Keresem rá a kifejezést, de nem igazán találom... Nálunk a baklava az egyik "csúcsdesszert", a meggy azon kevés gyümölcsök egyike, amit nem tudok megunni, és ez házasítva... Mennyei! ;)
(János, én sem szerettem a baklavát, míg nem magam kezdtem el készíteni. Azóta nem tudok betelni vele!)

trinity írta...

Hoci nekem a baklavából!!! A. üzeni, ő is a latin focinak drukkol:))) Puszi!!

Wise Lady írta...

Tehát akkor most a nők jól elfognak hízni, mert a focivébé alatt baklavát majszolnak? :DDD
Nagyon guszta a sütid!

Ildinyó írta...

Hűű Duende! Ez megint valami istenien néz ki! Hajrá focisták! :) Én még nem tudom kinek drukkoljak. Majd az utolsó meccsen, pont nem annak, hanem a másiknak, mint akinek a Párom - húú, ezt most jól 'megasszontam')... :))) Így izgibb! :)

duende írta...

Melinda, jól mondod! :) És köszi szépen!


János, mi olyan vicces azon, ha egy nő is szereti a jó focit?

Én szeretem azt az igazi török gejl baklavát is... A meggy viszont tényleg nem rontotta el! :)


Bizony az Padparadsa! :)


Máris küldöm Trin! :)
A. nak üzenem: jó szórakozást a VB-hez! :)


Valahogy úgy Whise lady! :))))
Köszi!


Köszi Ildinyó! :)
Nálam is a VB közben alakul igazán, de dél-amerikai csapatok eleve szimpik! A német focit nagyon nem szeretem.
Az angolok tudnak fantasztikusak lenni ha akarnak. Az olaszok sem a kedvenceim. Na, a spanyolok igen.

na és a török csapat is a szívem csücske volt, míg Rüstü volt a kapus... Szuper pasi, jó focista. Imádtam. :))

Csibe írta...

Azta, nagyon tetszik!
Recept lenyúlva :) a hétvégén meg is nézzük, hogy áll a hegyen a meggy :))

Judit /juci68/ írta...

Nem szeretek Hozzád jönni, mert fogyóznom kéne, de ha ilyen sütiket mutatsz be..... :D :D :D
...és imádok Hozzád jönni, mert minden írásod remek és számomra valami angyali-boszis kellem és értékek jönnek le belőle.
...ja és Viva Argentina!!!! Kicsi lány koromban már kivitt Édesapám a kaposvári Rákóczi meccseire és a tévé előtt ültünk minden közvetítésnél. Édesapám rajongó szurkolása már akkor "megfertőzött" . :)
Üdv! Judit

duende írta...

Kedves Judit!

De aranyos vagy... :) Nagyon szépen köszönöm! :)

Fogyózni?! Olyan gyönyörű vagy ezen a képen, hogy nagyobban is megnéztelek! :)

De jó, Te is dél-amerikai szurkoló vagy velem együtt... :))

Vajda János írta...

Hehe, maradjon csak meg titoknak :)