2010. december 16., csütörtök

Narancsos ágyaspályinka

.
Minden szabad nékem,
de nem minden használ;
minden szabad nékem,
de nem minden épít.

                                                    (Pál apostol)




Ezt most "dobtam" össze így hirtelenjében reggel. Karácsonyig összeérik. Narancsos ágyaspálinka. Végy fél liter jó minőségű házipályinkát, szelj bele jól megmosott narancshéjat, narancsszeletet, egy csillagánizst és tégy bele egy evőkanálnyi kristálytiszta virágmézet. Facsard ki a narancs levét és azt is öntsd hozzá leszűrve. Aztán bírd ki, hogy ne járj rá karácsonyig. Óóó. És csak módjával! :)

Az a nagy helyzet, hogy sajnos nem vagyok likőrrajongó (rosszul vagyok szó szerint az édes italoktól), ellenben a jó gyümölcspálinkáért odavagyok. Ágysért csak így, enyhén, kevés édessel. (Valójában én a mézet kihagytam...)
Sajnos, a tipikus karácsonyi ízeket sem szeretem. Utálom együtt a fahéjat, csillagánizst, szegfűborsot, szegfűszeget... Pontosítok. Sütikben ki nem állhatom. Ezek számomra egy jó sülthús fűszerei, de nem édességeké. Szóval elnézést a blogolvaóktól, de idén sem készítek tipikus karácsonyi sütiket. A mézeskalácsról nem is beszélek... Brrr. Sorry... Azonban ez az ágyaspálinka még nálam is belefér. :)


Megbízható és jó mézeskalács receptért térjetekbe Moha Konyhájába. A látványról nem is beszélnék, mert a Hölgyemény egy igazi művész. Csodálatos mézecskalácsai vannak.

Nincsenek megjegyzések: