2012. szeptember 23., vasárnap

Kékszőlős csigabigakalács


Egy alkalommal beszélgettem Pilinszky Jánossal, és a költő megjegyezte: - Utállak benneteket pszivel kezdődő foglalkozásúakat. - Miért utálsz János? - Mert nagyon nagy terheket raktok az emberekre. Azt hirdetitek, hogy minden emberi problémának van megoldása. Ezzel sikerül elérnetek, hogy az emberek többsége úgy érzi, csak ő olyan hülye, hogy nem tudja megoldani a szexuális problémáit, a szüleivel való viszonyát, a házasságát, az egzisztenciális ügyeit, a politikai orientációját stb.- és összeomlik. A valóságban, -mondta Pilinszky- az élet dolgainak többsége nem megoldható. Legfeljebb jól- rosszul elviselhető. Óriási a különbség közöttünk. Ti úgy gondoljátok, hogy az életben problémák vannak és megoldásokra van szükség, én meg úgy gondolom, hogy az életben tragédiák vannak, és irgalomra van szükség.
Szíven döfve tántorogtam ki Pilinszkytől.


(Popper Péter)



Kékszőlős csigabigakalács. :) Recept Zsókánál! Érdemes végigböngészni a blogot, én múltkor egy fél éjszakára ott ragadtam. Sok jó dolgot láttam.

Annyi módosulás történt, hogy sem a töltelékbe, sem a mázba nem tettem vajat. És kimagoztam a szőlőt, mert az izabellának óriási és csontkemény magjai vannak. Szóval, olyan szőlőt vegyetek hozzá, ami nem ennyire magos. Különben ti is Hamupipőkének fogjátok érezni magatokat. :))
Isteni finom. Ahogy Zsóka írta, más gyümölccsel is működik, vagy dióval, mákkal. Nagyon ünnepivé varázsolódik ezektől a csigabigáktól, így alkalmas akár karácsonyra, húsvétra, szüretre és más ünnepekre is.
Ha van jól bevált kalácstészta receptünk, készíthetjük azzal is bátran. Egy 22 cm-es tortaformához 1/2 kg lisztből csináljuk. A csigák felszeletelésénél ügyeljünk arra, hogy 7 darabba kell vágnunk, tehát szemmértékkel osszuk fel 7 darabra a feltekert és betöltött tésztahengert, mielőtt vágnánk. Körülbelül 6-7 cm-es darabokat kell vágnunk, mert pont 7 tekercs fér el egy formában.
Citrommáz: a porcukorhoz apránként hozzáadva épp csak annyi citromlével higítsuk, amennyitől sűrűn folyóssá olvad.

10 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jó az idézet, a csigabigáid pedig olyan guszták, szaftosak, meg is kívántam őket, csak nyelek nagyokat a képet nézegetve! :)

duende írta...

Köszi szépen Hankka! :) Egyébként múltkor nálad is ott ragadtam, és végignéztem a blogodat és nálad is nagyon klassz dolgokat találtam! :) Vagy két órát böngésztelek... :)

Barbi konyhája írta...

Nekem is nagyon tetszett a bevezető, elgondolkoztatott..., de nem szeretném így gondolni, bármennyire igaz is! :)

A csigák fantasztikusak, sosem láttam még így készítve, finom krémes lehet és hát gyönyörű! :)

Tálaló írta...

Mikor megláttam,azt gondoltam,hogy én úgysem sütöm meg.Mert a toszkán szőlős lepénnyel szerelemben vagyok már megismerkedésünk óta...De az a citromos máz meggyőzőtt:))

duende írta...

Köszönöm Barbi! :)

duende írta...

Tálaló: :)) Csak ne nagyon magos szőlőt válassz hozzá.

Csibe írta...

Jujujjj, istenien néz ki!

duende írta...

Köszi csibe! :) Pedig keleszteni el is felejtettem... de a sütőben így is duplájára kelt. melegfront van :)

Gabriella írta...

Nagyon tetszik a csigád, olyan szép, és annyira finom lehet... :P

duende írta...

Köszi szépen Gabrielle! :) Valóban finom, érdemes megsütni a családnak, akár egy vacsorára is, tejjel vagy teával kitűnő. :)