2015. január 31., szombat

Isteni krémes túrótorta


Alkímia

Dühömben azt találtam 
mondani:
Az Isten áldjon meg!

(d.)



Csudifinom, extrakrémes, pofonegyszerű túrótorta.

Hozzávalók egy 22 cm-es formához:
a tésztához:
15 dkg liszt,
10 dkg hideg vaj,
6 dkg porcukor,
1 csipet só,
és ha szükséges egy nagyon kevés víz.
A krémhez:
50 dkg túró,
2 tojás,
28 dkg porcukor,
4 dl tej,
30 dkg zsíros tejföl,
2 csipet só (kb. fél mokkáskanálkányi),
vanília esszencia (vagy magok),
1,5 citrom reszelt héja,
1/4 - 1/2 citrom leve (ki mennyire citromosan szereti),
7,5 dkg étkezési keményítő

A lisztet elkeverjük a cukorral, sóval, a kockázott vajjal pedig összemorzsoljuk, majd összeállítjuk, ha szükséges kevés vízzel (nekem tennem kellett hozzá). Nem szabad nagyon összedolgozni, épp csak álljon össze a tészta. Tegyük folpackozva hűtőbe, míg elkészítjük a túrókrémet.
Tipp: az alapot készíthetjük durvára összetört kekszmorzsából is, sokkal egyszerűbb. 

Gyújtsuk be a sütőt 180-190 fokra. A tortaformát béleljük ki az alján szilikonos sütőpapírral úgy, hogy kicsit felfelé is legyen, az oldalnál, mert ha valakinek nem zár rendesen a formája, ez segít megakadályozni, hogy kicsurogjon a nagyon folyékony krém.
Egy nagy tálba tegyük bele a krém hozzávalóit és botmixerrel jó alaposan, krémes állagúra turmixoljuk el. A formát vajazzuk és lisztezzük. A tésztát nyújtsuk jó vékonyra, a formánknál nagyobbra, hogy a szélein körben is legyen. Tegyük bele a formába, a szélein fölfelé is ki legyen bélelve, majd öntsük bele a krémet is.
Süssük 60-80 percig, majd hagyjuk teljesen kihűlni.




A receptet itt találtam, de ne higgyetek neki már ami az elősütést illeti ugyanis úgy jártam, hogy betettem a forróságba oszt a szélein lecsúszott a tészta. Gyorsan kikaptam a sütőből, amennyire lehetett felhúzogattam, elsimítottam, és azonnal raktam vissza a krémmel. Szóval ne süssétek elő, mert az nem műxik.

6 megjegyzés:

Zsóka írta...

Ez nagyon finom, mi is imádjuk az ilyen jó sütiket. Nagyon kívánatosra sikerült sütnöd. Viszem a receptet. Puszi

duende írta...

Zsóka, élőben még szebb volt, csak hátulról jött a fény, nem igazán adja vissza, milyen selymes és krémes az állaga, és az íze... isteni. Azt hiszem, nem fogsz csalódni! :) Puszi neked is!

Erina írta...

Az Aldi-ban kapható light túró nagyon finom, már önmagában is olyan krémes állagú, hogy nem igényel további krémesítést.... mindig tervezem, hogyha túros sütit fogok csinálni, akkor biztosan ahhoz is azt használom majd... csak még nem volt időm rá... szerintem ehhez is gy nagyon jó választás lenne

duende írta...

Erina, köszi a tippet! :) Én enm nagyon járok Aldiba, a piacon vettem kimérten a túrót, de biztos fini az Aldis is! :)

Névtelen írta...

hehe, pont így jártam egyik nap én is az elősütéssel és én is gyorsan kikaptam, töltöttem, visszatettem, csak az almás volt :)

duende írta...

:)) nem is vótam ideges... ááááá :D