2021. július 13., kedd

"Pofozott" uborkasaláta (kínai)

Már régóta meg akartam kóstolni ezt az uborkasalátát, a kedvenc kínai szakácsnőm youtube oldalán jött egyszer szembe. Jól gondoltam, hogy érdemes a kipróbálásra. Ízgazdag, ropogós, csudafinom. Ma panko morzsás rántott karajt csináltam, és elég is volt hozzá köretként, tökéletes párosítás volt. Megtartom, sokszor asztalra fog még kerülni.

Hozzávalók 4 főre:

  • 6 kisebb-közepes salátauborka
  • 1 csapott teáskanál só
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál kínai ecet (én fehérborecettel helyettesítettem)
  • 1 evőkanál chiliolaj*
  • 1/2 evőkanál cukor
  • 1/2 evőkanál szójaszósz
  • 1/2 evőkanál szezámmag
  • és a recept ír fél evőkanál szezámolajat, de szerintem az nem kell rá, elég a chiliolaj is

Az uborkákat megmossuk, végeit levágjuk, ha magos fajta, akkor félbevágva kimagozzuk, majd bárddal vagy sodrófával jól megütögetjük az uborkadarabokat, ahogy a videóban is látható. Besózzuk, és állni hagyjuk 15-20 percig, majd leöntjük róla a levet, és a felsoroltakkal ízesítjük az uborkát. alaposan elkeverjük, s már fogyasztható is. 


* Chiliolaj: 1,5 dl jobbfajta olajat (hidegen sajtolt napraforgó vagy repce vagy szőlőmag vagy ezek keveréke) jól felmelegítünk, vagyis forróra, és egy tálkába teszünk 3 teáskanál cayenne borsot (Lidlben kapható nagyon jó minőségű), amire ráöntjük a forró olajat. Elkeverjük és hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések: