2023. december 23., szombat

Kókuszos keksz

Isteni aprósüti. Nagyon sokáig eláll, mert folyadékként csak vaj van benne, extra ropogós, nagyon kókuszos és nagyon finom. Gondolkodtam, hogy fehércsokiba mártogatom, de annyira kerek íze van így is, hogy csak rontana rajta. 

 


Hozzávalók olyan 100 db kekszhez: 

  • 30 dkg liszt 
  • 20 dkg kókuszreszelék 
  • 12 dkg porcukor 
  • 20 dkg lágy vaj 
  • 2 db L-es tojás 
  • 1 csapott kávéskanál sütőpor 
  • 3 csomag vaníliás cukor 
  • 1/4 mokkáskanál só 

Mindent a robotgépembe tettem, és a dagasztókarral először a lisztet, cukrokat, sót, sütőport, kókuszreszeléket, vajat porhanyós morzsává dolgoztattam, aztán hozzáadtam a két tojást is, amivel már nagyobb darabokba összeálló tésztát kaptam. Kézzel aztán egyneművé gyúrtam, épp csak, hogy összeálljon. Kissé nehéz a tésztával dolgozni, mert a sok kókuszreszelék miatt törékeny, de azért összeáll. A tésztát két gombócba vágtam, és kissé lisztezett deszkán nyújtottam, szaggattam. Előmelegített, 170 fokos sütőben 10 percig sütöttem a kekszeket, alsó-felső sütéssel.

2 megjegyzés:

indihindi írta...

Gondolom a vaj is az első keverésbe került, amikor morzsásra dolgoztad.

duende írta...

Igen, köszi! :)