2012. március 24., szombat

Nudli medvehagymás vajjal




Forróvízbe áztattam egy félmaréknyi szárított vargányát. Nudlit készítettem, amit azon forrón-frissiben medvehagymás vajra szedtem ki. (A szobahőmérsékletű vajat elkevertem sok apróra vágott medvehagymával.) Sóztam kissé és a beáztatott vargányát is hozzákevertem. Kevés tökmagolajjal is meglocsoltam, átkevertem. És ha lett volna itthon még egy kevés friss kecskesajtom is, vagy fetám, azt is tördeltem volna rá. De így egyszerűen is nagyon finom volt.




A leves is megvolt egyből, a krumpli főzővizét sem öntöttem ki, hanem a vargánya áztatóvizével megtuningolva krumplilé levest készítettem belőle. Komplett, olcsó és szuperfinom ebéd. :)

21 megjegyzés:

Szemi írta...

Nudli forever! :)
Jöhetne, nagyon szeretem minden változatban, édesen és sósan is...és ez az ízesítés nagyon pazar. :)

Az idézeten pedig egy jólesőt pityeregtem. :)

Éva írta...

Nudlit eddig még csak pirított prézlivel ettem, de nagyon finom lehetett így ahogy elkészítetted! Nagyon guszta! Nagyon szép Müller Péter idézete, szeretem olvasni. Ami érdekes hogy ez igaz , így érzem én is ahogy írja!

duende írta...

Szami: Én is, én is. És olyan gyors és egyszerű megcsinálni.
Örülök hogy tetszett. :)


Éva: Köszönöm. Én gyakran készítem szaftos húsételek köreteként is a kopasz nudlit - mi csak így hívjuk. :)
:) Örülök, hogy neked is tetszett az idézet!

Tálaló írta...

Úgy,úgy:nudli forever!
Szinte hetente készül.Gombás,juhtúrós,mákos...Már kibújtak az örökzöldek alatt a medvehagymák,úgyhogy készülhet ilyen is.
De akár most azonnal elmajszolnék egy nagy tányérnyit:))

duende írta...

Tálaló: :)) Nálunk is mindenhogyan népszerű. :)

Belladonna írta...

Mindig nagy élevezettel olvasom az ételleírásaidat...

duende írta...

Köszönöm kedves Belladonna! :) (jó a neved :) )

starfi írta...

nagyon szépek a fotóid mostanában is, öröm nézegetni! :) a receptek pedig továbbra is remekek!

Bodzás Vendégház írta...

Egyszerűen nyeltem egy nagyot...És milyen gyönyörűen tálaltad ezt a fotót!!!(Bocs, a fotón a nudlit).
Kecskesajt meg lesz hamarosan...nálam:)))
Hogy lehet ilyen guszta betűket varázsolni a fotóra?

Kati írta...

Én még sosem ettem nudlit, de ahogy leírod isteni lehet. És az első fotód csodaszép:) Olyan rusztikus, legalábbis az én szememben:)

duende írta...

Starfi: köszönöm, nagyon aranyos vagy! :)


Zsuzsa, látod, a Te sajtoddal lett volna igazán kerek ez az étel! :)
Láttam ám a gyönyörű kiskecskéket! Annyira édesek. :)
Én a Picassa-val feliratozok, de az internetről töltöttem le betűtípusokat.


Kati: komolyan mondod? Még édesen sem, morzsával? Porcukorral vagy lekvárral? Akkor érdemes nekilátnod és megkóstolni, mert az egyik legjobb étel a világon. :) Édesen is, és így kopaszon sósan is, bármilyen ízesítéssel. Egyébként a nudli azonos az olasz gnocchi-val, csak más a formája.
Ó, köszönöm! :)

Babette írta...

Óh! Micsoda képek!!! gyönyörűségesek! Na és a vaj és a nudli és, és, és....

duende írta...

:) Köszi szépen Babette!

Nelli írta...

Kitűnő recept, a fotóid csodásak!:)

Szeretnélek játékra hívni a Kutya és Konyha blog írójához.
Folytatódik az Online Vacsoracsata 2. fordulója.

http://​kutyaeskonyha.blogspot.com/​2012/03/jatek-az-izekkel.html

Ha van kedved gyere játszani!:-)

duende írta...

Köszönöm szépen Nelli, megnézem! :)

Anikó írta...

Ez igen, szuper egy recept:-))))

Anikó írta...

Ja és paradicsomsalátával enni mondjuk nyáron, tökéletesen passzol az általad leírtakhoz. Mit mondjak csorog a nyálam, éhes vagyok:-))))

duende írta...

Jaj, ne is mondd a finom paradicsomsalátát! A kedvencem... :) És valóban isteni lenne hozzá!

Csibe írta...

Juj, Duende, ez nagyon jó!! ...vittem is!

Névtelen írta...

Hogy a gyerekek és a fiatalok miket esznek, elképesztő és ijesztő.Gyorséttermi "kaják", pizzák előrecsomagolt százéves péksütik,kínai gyors, szóval szomorú, de igazi házias ételeket már alig.Pl nudli, tényleg sokan nem ismerik, az meg hogy az olasz megfelelőjéről ismernek rá, hát nagyon szomorú.

duende írta...

Köszi szépen Csibe! :)

Névtelen: bizony az. Pedig egy nudlit elkészíteni nem egy nagy extraság... és ráadásul olcsó, finom és laktató. Ja. Igen. És a végtelenségig variálható.
Múltkor egy ismerősömnél ájultam el, bolti csomagolt gnocchit vett cirka 300 forintért, amiben kb. egy fél adag van... Döbbenet. És nem tizenéves fruskáról beszélek, hanem egy meglett háziasszonyról.
Hiába, a lustaság fél egészség. Viszont az ára az nem fél.
Egy kiló krumpliból lehet négy embernek annyi nudlit készíteni, hogy degeszre ehetik magukat. Az azt jelenti hogy a bő négy adag kerül durván 200 forintba. Van egy kis különbség. A bolti 330-ast szorozzuk nyolccal (mivel tényleg csak egy félemberes adag), az pedig egész pontosan 2400 forint...