2009. február 24., kedd

Körözött

Nagyon szeretem a juhtúrót. Bármilyen formában. Sztrapacskára, vagy csak kikeverve kis vajjal, tejföllel natúran. De a körözöttet is nagyon szeretem.



Hozzávalók:
25 dkg juhtúró (brinza),
7 dkg vaj,
1 evőkanál tejföl,
1 mokkáskanál őrölt pirospaprika,
csipet frissen őrölt bors,
1 púpos mokkáskanál őrölt köménymag,
diónyi vöröshagyma vagy lilahagyma vagy újhagyma,
1 kisebb gerezd fokhagyma.

A hozzávalókat kikeverjük. És kész. :))
Na jó, csak vicceltem. Szóval, amennyi juhtúróm van, annak a harmadát szoktam beletenni vajból és jól összedolgozni. Aztán egy nagyon kevés tejföllel lazítok rajta. Tényleg csak kevéssel. Fűszerezem, a fokhagymát reszelve, a vöröshagymát nagyon pici kockákra vágva szoktam hozzákeverni. Most zöldhagyma zöld szárát tettem bele. Hagymából és fokhagymából nem kell sok bele, csak épp hogy ízt adjon neki. A juhtúrónak önmagában is erős a karaktere.
Szoktak még hozzákeverni egyébként egy leheletnyi barnasört is, illetve egy nagyon kevés szardellapasztát. Valamint nagyon finom benne a kapribogyó is.
Alapvetően a köménymag az, ami nélkül a körözött számomra elképzelhetetlen.
Pirítóssal isteni finom, jó étvágyat hozzá!


Ha nincsen juhtúró hozzá, tehéntúróból is szoktam csinálni.
Hozzávalók:
25 dkg túró
10 dkg krémfehérsajt (feta)
3 dkg vaj
2 púpos evőkanál sűrű, zsírdús tejföl
só,
frissen őrölt bors
1 mokkáskanál pirospaprika
1 púpos mokkáskanál őrölt kömény
diónyi vöröshagyma reszelve
1 kisebb gerezd fokhagyma reszelve

11 megjegyzés:

sedith írta...

Utánozol, utánozol? ;) Ugyanígy vagy legalábbis nagyon hasonlóan szoktam én is készíteni. Múltkor a gombát ezzel töltöttem meg és abba nem tettem vajat, emrt a túró eléggé zsíros volt amúgyis. De ha csak kenyérre kenni készül, akkor vaj is megy bele. Én is jó köménymagosan szeretem.
A fotók csodálatosak!!!

duende írta...

Aha! A jót érdemes! :))

És köszi! :)

Névtelen írta...

Jé, te fokhagymát is teszel bele? Én azt még nam próbáltam, egyébként stimmel:) Nálunk is nagy kedvenc, habár a gyerekek miatt legtöbbször tehéntúróból készül...
Csatlakozom Edithez: nagyon szépek a képek (mint mindig):))
Katakonyha (nem megy a gmail...)

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a juhtúrót és a juhtejes dolgokat, köztük a juhsajtot is. Nekem valahogy finomabbak, mint a kecsketejes ételek. De régen csináltam körözöttet... olyan szépen fotóztad még ezt az egyszerű ételt is.

duende írta...

Igen, Kata, egy egészen keveset csak.
És köszönöm. :)

duende írta...

Én is Napmátka! Rajongok a juhtúróért! :))

A kecsketúrót is szeretem, van egy néni a piacon, ő nagyon jól készíti. Egészen krémes, lágy, nagyon finom az is.

Turák Kinga írta...

szted kb. 25dkg túró elengedő egy 20 fős társasághoz, úgyh mellette még lesz két kence, ill. füstölt áru, sajttekercs... vagy még vegyek hozzá?

duende írta...

Szia Kinga!

Szerintem elég lesz, mert úgyis megy még bele 7-8 dkg vaj, 1-2 kanál tejföl is és ahogy írod: lesz mellette még más is. Elég szerintem!

Turák Kinga írta...

köszi! :)

Turák Kinga írta...

nagyon finom lett, sztem, a három kence közül ez fogyott a legjobban!

duende írta...

Örülök hogy ízlett Kinga! :)