2009. február 26., csütörtök

Lencsefasírt


Diogenész, a filozófus lencsét evett vacsorára. Meglátta ezt egy másik filozófus, Arisztippusz, aki kényelmesen élt, mivel hízelgett a királynak.
Arisztippusz megjegyezte:
- Ha megtanulnád a királyt szolgálni, nem kellene ilyen szeméten élned.
Mire Diogenész ezt válaszolta:
- Ha megtanultál volna lencsén élni, nem kellene a királynak hízelegned.

(Anthony de Mello)





Ez a kedvenc vega fasírtom, irtó jó íze van! Viszont senki se próbálja meg tojás nélkül elkészíteni... Én ma megpróbáltam. Nem lehet, teljesen szétesik.

Hozzávalók 4 főre:
40 dkg lencse,
2 tojás,
só,
őrölt bors,
1 teáskanál pirospaprika,
1 mokkáskanál frissen tört köménymag,
1 mokkáskanál frissen tört koriandermag,
1 mokkáskanál ételízesítő,
1 közepes fej vöröshagyma,
1 nagyobb gerezd fokhagyma,
2 babérlevél,
1 csapott evőkanál búzadara,
zsemlemorzsa,
1 teáskanál olaj.

A lencsét jó alaposan átmostam, majd föltettem főni a babérlevelekkel és sóval. Mikor megpuhult (elég neki 30 perc), leszűrtem és egy nagyobb tálba tettem. Villával csak úgy rusztikusra törtem. Mikor langyosra hűlt, a hagymákat apró kockákra vágva adtam hozzá és fűszereztem. Beleütöttem a két tojást is, hozzátettem a darát, olajat és jól összedolgoztam. Ha folyós lenne, kevés áztatott zsömlével, vagy zsemlemorzsával lehet javítani az állagán. Én zsemlemorzsát kevertem még hozzá egy keveset. Formáztam, zsemlemorzsába forgattam és bő, forró olajban kisütöttem. Nem kell kislángon sütni, hiszen a lencse már főtt benne és csak beszívná az olajat, ha túl hosszadalmasan sütnénk.

Nagyon emlékeztet az igazi fasírtra, tényleg nagyon finom. Alkalmas bármilyen főzelékhez feltétként is. Finom rizzsel is, krumplipürével is, franciasalátával vagy krumplisalátával is. Én ez utóbbit készítettem hozzá. Mennyei ebédünk volt! :)

15 megjegyzés:

sedith írta...

Én is mindenből készítek fasírtot. Padlizsánból, káposztából, spenótból, vegyeszöldségekből, csak hogy néhányat említsek. :) Amint leírtad, kísértetiesen hasonlít az íze a falafelre, csak ez nem csicseriborsóból készül. No, most ügrott be valami. Tegnap bablevest főztem és szándékosan több babot tettem bele. Majdnem fele megvan még. Már tudom, hoyg fasírt lesz belőle!;):)

Én is azt hittem, hyog szeretni fogom benne a citromot (a krumpliban), de most angyon zavart, amikor az ízes falatok között bekerült a számba. Lehet, hyog ez egy amúgyis keserűbb fajta volt? Létezik ilyen? No, de ez nem vont le semmit sem az étel finomságából, legközelebb lehámozom!
Puszi

duende írta...

Babból is biztosan nagyon finom! :)

Nem tudom. Szerintem a sütés kihozza a kesernyéjét, még intenzívebb lesz.
Legközelebb én is megpróbálom hámozottan is, már csak azért is, hogy érzékeljem a különbséget. Mert egyébként egy nagyon finom köret, megtartom, nyárra is. :))

Palócprovence írta...

Finom lehet! :))
Egy időben gyakran készítettem arab babfasírtot, azután valahogy megfeledkeztem róla...

Renata Kalman írta...

Esetleg egy kis kenyér/zsemlemorzsa vagy keményítő?
Csináltam egyszer egy ilyen lencsefasírtot:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2008/12/lencsefasrt.html

duende írta...

Tényleg fini volt, Palócprovance, még a páromnak is nagyon ízlett, pedig ő nem igazán rajong az ilyesmiért. De tegnap még vacsira is ebből evett! :))

duende írta...

Köszi, Reni! A keményítőre nem is gondoltam, de amint látom, a te fasírtjaid is szépen egyben maradtak!

Engem nem zavar a tojás, vega koromban is ettem. De aki ki akarná kerülni, annak szuper ötletet adtál, köszi szépen! :))

Névtelen írta...

Sztem is szójaliszttel v. keményítővel összeállt volna tojás nélkül is, pláne ha sütőben sütötted volna ki : )

duende írta...

Majd legközelebb, Névtelen! :)

Bár nekem a tojással nincs bajom... :))

erős ildikó írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
erős ildikó írta...

Nagyon szépek, már napok óta készülök én is valamilyen zöldségfasírtra, legutóbb csicseriborsóból csináltam, gombát is tettem hozzá.
Duende! Ezt a változatot is kipróbálom, a krumplisalátával mennyei lehet!!

duende írta...

Na, csicseriből meg még én nem csináltam! De ki akarom próbálni Reni falafeljét. Szerintem a böjt alatt még sor is kerül rá.

Tényleg jó volt, bár inkább ajánlom hozzá a hagyomágyos, sós-cukros-ecetes soklevű krumplisalit, így kicsit száraz volt együtt a kettő. Vagy a majonézes krumplisalit.
Ez a saláta is nagyon finom, de valami szaftosabb jobban csúszik hozzá.
Egyébként nagyon egészséges, a friss petreszselyemben rengeteg a C vitamin, a zeller pedig remek tisztító és vízhajtó. Az extraszűz olívaolajról nem is beszélve!

János írta...

Hali!

megjött a kedvem hozzá. Nagyon finom lett, még annnak ellenére, hogy nagyon vízesen hagytam a lencsét, és természetesen így túl puha lett a massza. A fasírtokat egyébként mindig zabpehellyel keverem - mert egyszerűen nagyon egészséges, és persze finom.- de még a zabpehely sem segített rajta - szóval az első lencsefasírtom kicsit puha lett, de még így is nagyon finom volt. köszönöm a tippet.

duende írta...

Kedves János!

Örülök nagyon, hogy ízlett! Nekem nagy kedvencem a lencsefasírt. A zabpehely pedig nagyon jó ötlet, köszi szépen! A legközelebbi alkalommal bevetem. :)

Zsuzsi írta...

Köszönöm a receptet! Zabkorpával készítettem, és így is nagyon finom lett.

duende írta...

Nagyon szívesen Zsuzsi! Örülök hogy ízlett! :)