2017. augusztus 12., szombat

Burgonyás lángos





Abszolút maradékhasznosítás: volt a hűtőben két tojásfehérje, és burgonyapüré-maradék előző napról. 

Hozzávalók 6 nagyobbacska lángoshoz: 
40 dkg liszt
20 dkg krumplipüré-maradék
2 tojásfehérje
1 dl langyos víz
2 dkg élesztő (friss)
1 mokkáskanál kristálycukor
1 csapott teáskanál só

Az élesztőt elkevertem a vízben a cukorral. A lisztet a sóval, aztán hozzáadtam minden mást is, és robotgéppel alaposan kidagasztattam. Letakartam a tálat és hagytam duplájára kelni, majd gombócoltam, és az olajjal megkent konyhapulton hagytam kelni még 20 percig a tésztát. (Lángostésztát soha ne lisztezzünk, mert az olajban mikor sül, megég a tésztáról leváló liszt és nem lesz jó íze a kész lángosnak, illetve nem fogjuk tudni mégegyszer felhasználni az olajat sütéshez.)
A gombócokat kihúzogattam kör alakra és bő, forró olajban megsütöttem. Ha azt akarjuk, hogy a lángosunk közepe ropogós legyen, csináljunk  bele szándékosan 3-4 kisebb lyukat az ujjunkkal, mintha kiszakadt volna a tészta.

Tökéletes nagyon vékonyra nyújtva, sima serpenyőben megsütve, amolyan tortilla-féle kenyérnek is.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztosan finom lehet, krumplisat még nem készítettem. Az én lángosomnak nincs szüksége ujjnyomkodásra, magától lesz ropogós és hólyagos. A "vastag" tésztájú, nehéz lángosok nekem nem is jönnek be, inkább itthon készítem, ha arra van gusztusunk. Egyszerű kelt tészta az alap: liszt, só, élesztő, pici cukor, 2-3 ek. olívaolaj, 2-3 ek joghurt, a folyadék pedig: fele tej, fele víz. Dagasztás, kelesztés. Az egészet kinyújtom vékonyra, pizzaszeletővel kockákra vágom, letakarom. Amikor az olaj kellően felforrósodott, a tésztadarabot még a kezemmel is kicsit meghúzkodom, nyújtom és mehet sülni. pontosan úgy viselkedik, mint a pita. Hatalmas felhő lesz belőle. Nem nyúlok hozzá. Amikor késznek nyilvánítom az egyik oldalt, átfordítom a másik oldalára. Tejfölbe vagy görög joghurtba ill ezek keverékébe fokhagymát reszelek (sokat) , sózom, reszelem a sajtot (sokat :) és tálalom. Nem a megszokott piaci lángos, vékony és ropogós, de én, mi így szeretjük.:) Lehet kipróbálom majd a Te verziódat is, bár én a töki pompost is krumplitalanítottam.:))j.

duende írta...

Judit, mindig úgy sütöm a lángost, amilyen kedvem van, pontosabban mi van a hűtőben. :) Ha van itthon joghurt vagy kultúra, akkor teszek a tésztájába, nagyon finom lesz tőle, ha nincs, akkor egy teljesen sima kenyértésztát dagasztok be. Mindkettő nagyon finom, most azért lett krumplis, meg tojásfehérjés, mert semmit sem dobok ki. Egyébként a tojásfehérje jót tett a lángosnak, mert a burgonyától minden tészta ellágyul, így viszont fini ropogós lett és jól tartotta magát.
Én úgy vettem észre, ha nem lyukasztom, akkor csak felfújódik a közepe, de nem lesz igazán ropogós.
Sokszror sütök lángost, mert nagyon szeretjük és valóban ritkán lehet igazán jót enni, ha nem magunk készítjük. Itt a piacon is van, de nem igazán szeretem. Vastag a tésztája, nem ropogós a közepe és zsíros is. Úgyhogy inkább én is magam sütöm. :)

Névtelen írta...

Igen, kiderült a receptből, hogy maradékhasznosítás elvén készült a remekmű.:)
Fantasztikus csajszi vagy, Varázsló! :) Mintha ezt már említettem volna. Mindegy, így van mégis. :)j.

duende írta...

Köszönöm Judit, zavarba hozol. Nagyon. :)
A fantasztikustól igencsak messzi vagyok... egyszerűen csak gyakorlott háziasszony vagyok. :)

Névtelen írta...

Amit én írok vagy mondok Duende, azt úgy is gondolom. A többivel Neked kell számot vetned, az már a Te ügyed.:)