2009. február 21., szombat

Joghurtos kiwiturmix



A képzelőerő? Fontosabb, mint a tudás.


(Albert Einstein)




Mostanában - mint általában így tél vége felé - nagyon sok turmixot iszom. Nevezhetjük lassi-nak is indiai nevén, vagy a mostanában divatosabb és kimondhatatlanabb smoothie elnevezést is ráaggathatjuk - de nem kedvelem a sznobságot gaszto-témában sem, úgyhogy maradnék a szimpla turmix névnél. :) Mindenféle gyümölccsel szeretem. Télen narancs-, alma-, banán- és kiwiturmixot szoktam készíteni. Nyáron természetesen mindig idénygyümölcsből.
Hozzávalói: gyümölcs, tej vagy natúr joghurt vagy e kettő keveréke (ez most joghurtos), ízlés szerint cukor vagy méz, esetleg fűszerek (kardamommag, fahéj, szegfűszeg, bazsalikom, stb...) és egy csipet-leheletnyi só. A kiwishez jól illik a menta vagy citromfű, a kardamommag is, ha van.
Jó kis reggeli ez! Egészséges és finom. Anyukák figyelmébe: ezekkel a virágocskákkal díszítve szerintem egy gyerek sem utasítaná vissza... :)


15 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Duendém!
Ide vele! Most olyan jól esne nekem is egy kis kényeztetés.

Kata írta...

Nálunk mostanság a banános-citromos megy tejjel...a fiam ma reggel is azt reggelizte. A lányomnak is annyira bejött, hogy miután itthon megkóstolta, "otthonra" vett magának turmixgépet:)

erős ildikó írta...

Bár nálunk szinte mindig tejtermék nélkül készül a turmix, vacsorára ezt szívesen bevállalnám!
Nagyon szépek a virágok is rajta, tényleg kedvet csináltál hozzá!

duende írta...

Máris küldöm, Reni! :)

duende írta...

Hát igen. A banános-citromos asszem a király! :)
Egyébként imádom a turmixot. De inkább télen. Pontosabban, nagyon cseles vagyok. Mert nyáron mindig joghurtból készítem, és ki van nevezve gyümölcslevesnek. Főzött gyümölcslevest nem is csinálok már egy ideje.
Köll az a turmixgép, bizony! :)

duende írta...

Köszi Napmátka! Én meg a kis yoghurtgolyócskáidat fogom ellopolni, csak kiscit másképp, holnap megcsinálom, és fel is teszem. Annyira édesek.

Vesta írta...

És milyen arányban kevered a gyümölcsöt és a tejet? Mondjuk 2 darab kivihez hány dl tejet ajánlasz? Mert még kivis turmixot nem próbáltam, de most kedvet kaptam hozzá!

duende írta...

Szia Vesta!

2 kiwihez 2 dl tejet. Úgy jó sűrű, gyümölcsös lesz. Cukrot vagy mézet pedig ízlés szerint tegyél hozzá. Ha nem vagy túl édesszájú, akkor a 2 kiwihez és 2 dl tejhez csak 1 teáskanál kristálycukrot tegyél.

Ha lájtosabban szeretnéd - tejesebbre -, akkor tegyél hozzá 3 dl tejet. Át is szűrheted, bár a kiwimagok nagyon jótékonyak. Tisztítják a beleket.

Névtelen írta...

A turmixgépem az egyetlen háztartási eszköz, amit semmiért nem adnék. Én tej és joghurt nélkül gyümölcslével készítek ilyesmit.

Vesta írta...

Köszi! Reggel ezzel kezdek :)

Névtelen írta...

A képzelőerő tényleg nagyon fontos, de a tudás kell. A fantáziánkat a tudásunkkal tápláljuk. Ezek a lenyűgöző kreációk se készültek volna el, ha Duende nem tudja, hogy mit képzel el. :)

Palócprovence írta...

Küldtem Neked valamit:

palocprovence.blogspot.com/2009/02/dij.html

duende írta...

Ó, köszönöm Uram! :) Nagyon kedves!
Hát erről a témáról sokat lehetne beszélni. Ki mit nevez pl. tudásnak, stb.
Én azt gondolom, hogy képzelőerő nélkül nincs igazi kreativitás. Akkor csak egy gép vagy, ami előhívja a memóriájából az adatokat.
A tudás is kell, persze. De a tudás azt hiszem, más, mint az ismeret. Az ismeret az csak lexikális. A tudás más.

duende írta...

Köszönöm szépen, Palócprovance, igazán köszönöm! :)

duende írta...

ZinczyKa, ez tök jó ötlet! Köszi! :))