2012. május 7., hétfő

Zöldfűszeres-túrós spagetti


Az ideális körülmény nagyon ritka, de az optimálisat mi hozzuk létre.
.
(Geszti Péter)



Ma fúzionáltattam a magyar és az olasz konyhát. Remekül sikerült. :) 
Volt a hűtőben tegnap estéről maradék zöldfűszeres túróm. Pirítóssal is isteni volt, de így tésztával legalább olyan jó! 
A túrókrém a következőkből készült: 25 dkg túró (juh- vagy kecsketúró is lehet, sőt), 2 evőkanálnyi kapribogyó, 3 dkg vaj, 2 evőkanál 20%-os tejföl, só, és egy nagy marék zöldfűszer apróra vágva: friss kapor, petrezselyemzöld, újhagyma zöld szára (vagy akár medvehagyma is lehet).

Hozzávalók a spagettihez 4 főre:
50 dkg durumspagetti, 
25 dkg a fenti zöldfűszeres túrókrémből,
olívaolaj,
só.

A spagettit sós vízben megfőztem és egyszerűen rámertem a túróra. Jól összekevertem, tálaláskor pedig a tányérra került spagettit még jócskán meglocsoltam extraszűz olívaolajjal. 
Hát. Bekerült az első 5-be, a tésztaételek kategóriájában.
A friss zöldfűszer bármi lehet, ami van otthon, vagy a kertben: snidling, oregano, kakukkfű, bazsalikom, stb... És készülhet túró helyett friss házi ricottából is. 


Köretként is működhet, halhoz, csirkéhez, pulykához, lecsóhoz.

7 megjegyzés:

chriesi írta...

Nyammogok egyet itt is! Jaaaaaaaj, nagyon jól hangzik!

duende írta...

:))

NYAMMM írta...

Nagyon guszta:)

Csibe írta...

Tetszik ez az olaszos dolog :))

duende írta...

Köszi szépen! :)

Anikó írta...

Megenném:-))) Jóóóó:-)))
Bírom az ötleteidet:-))))

duende írta...

:) Anikó: isteni finom volt!