2011. szeptember 18., vasárnap

Zsúrkenyér a bolháról

.

Megint végigsétáltam a bolhapiacot (is). Ma sok mindent nem találtam, de üres kézzel azért nem jöttem haza. Ezeknek a helyes zsúrkenyérformáknak nem tudtam ellenállni. Háromféle volt a dobozban: virág, csillag és szív alak. A dobozon lévő recept is tökéletes volt, éppenpont kitöltötte a formákat. A kenyérke pedig puha, lágy, igazi finom zsúrkenyér.





A három formához kellett 50 dkg liszt, 2 dkg friss élesztő, 1 csapott teáskanál só, 2 csapott teáskanál kristálycukor, 3 cl langyos víz és 3 dl tej (vagy víz és joghurt vagy kefír keverékét is használhatjuk) és 6 dkg olvasztott vaj. A hozzávalókat szép fényes és lágy tésztává dagasztottam, hagytam kelni letakarva 40 percet. Aztán pontosan 3 darabba vágtam, gombócoltam, a forma hosszúságának megfelelő rúddá sodortam. Minden formába beletettem a tésztarudakat, rátettem az eleje-vége lezárókupakokat és hagytam kelni 45 percig, végül előmelegített 180-200 fokos sütőben sütöttem 25 percig. 
Lehet a tésztájába keverni magokat is, illetve korpát, valamint a liszt egy részét (én 1/4-nél többet nem tennék bele) teljes kiőrlésű liszttel helyettesíteni.
Nagyon mutatósak. :) Legközelebb mandulás biscottit fogok sütni benne. De karácsonyi püspökkenyérhez is tökéletes lesz... És persze lehet házi kétszersültet is készíteni a maradék zsúrkenyérből. Mennyivel gusztább, mint a szögletes forma.
Ha nincs formánk, süthetjük szögletes őzgerintsütőben is vagy egyszerűen csak bagettre formázva.

23 megjegyzés:

Echan írta...

Hol is lehet pontosan beszerezni ilyet? :)

duende írta...

Sziluett: hát ilyet má' sehol... :)

Elif írta...

Én itt jártam nemrég és találkoztam ezzel: http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=1004
Na persze a bolháról nyilván lényegesen olcsóbb volt. :)

duende írta...

Elif: igen, ez az! Ugyanez. Igen, ötödébe került.

Iza írta...

Be kár hogy errefelé nincsenek ilyen bolhapiacok :( Nagyon tetszik az új szerzeményed.

Katalin írta...

eszméletlen jóóóóó!!
szuper, nagyon nagyon tetszik

duende írta...

Iza: nekem is. :) Közelben sincs valahol?


Katalin: :))

Aliz írta...

Ilyenem nekem is van.:) Én egy zalai kis faluban vettem lomisoktól, akik Ausztriába járnak ki lomtalanításra. Teljesen originál volt, én használtam először. 800 Ft-ot fizettem érte. Én szendvicsekhez készítettem benne kenyeret a dobozon lévő recept alapján.
http://alizkonyha.blogspot.com/2010/11/canape-kenyer.html

duende írta...

Megnéztem Alíz! Milyen jól néz ki a majonézes saláta is így dermesztve! :) Az enyémet is valószínű ausztriából hozták. A bejglis tipp is tuti, köszi! :)

Vali írta...

Én is vettem ilyen sütőformát és unokám szülinapi bulijára sütöttem. Én saját receptből készítettem, de működött.

Wise Lady írta...

Ez nagyon jó találat volt!

Névtelen írta...

Hát már láttam én ilyet, de nem volt dobozban, így lövésem sem volt, hogy mirevaló! :( De kitaláltam, ha majd ilyen szépséges kenyérkéket akarok sütni, akkor elkérem töled! :)))) Csupán csak kölcsön!!! Hm?

N.D. írta...

Nagyon ügyes vagy! Engem is hívtak bolhára reggel hatkor, de mivel előtte nap szüret a csácsi hegyen, így nem jutottam ki, fáradt voltam nagyon, talán azért mert 1 hónapja hétvégén is meló, vagy a friss levegő nem tudom. Már bánom hogy nem mentem ki. Pár hónapja vadi új cserépedény volt kevesebb, mint 1000 Ft-ért, azt is otthagytam... Legközelebb, tuti kimegyek megint.

duende írta...

Vali: gondolom nagy sikere volt a gyerekek körében is! :)



Wise Lady: bizony az. :) Nagyon finom puha zsúrkenyeret produkál, gondolom a forma zártsága miatt is.


Ancsika: talán még találkozol vele. :) Hát, szívesen kölcsönadnám, csak kicsit messzi vagyunk. A posta meg nem gyorsaságáról híres...


N.D.: Ó, irigyellek a szüretért! :) A friss levegő lehetett a ludas. Engem mindig fejbe vág, mert nem vagyok hozzászokva sajnos.
A legjobb edényeim a bolháról vannak! :)

Roza írta...

Szuper! Sok finomat süssél benne!:)

duende írta...

Köszönöm Roza! :)

Bianka írta...

Szuper kenyerek

Tálaló írta...

Jaj már megint micsoda kincsekre leltél:))

Az előző tortád pedig annyira gyönyörűséges,hogy csak ezért talán újra lennék tizennyolc(mert egyébként már nem nagyon szeretnék).

duende írta...

Tálaló: :)) komoly terveim vannak ezekkel a kis szépségekkel. :)
És köszönöm! hát. én sem mennék vissza az időben... :)

Anikó írta...

Jaj de kis cuki formák, milyen szerencsés vagy ezzel a bolhával ott, mennyi mindent variálhatsz ezekkel,de a málnatortád is egy csoda eggyel lejjebb:-))))

duende írta...

Anikó, annyira megörültem nekik és tényleg nagyon finom is a benne sült kenyér. Úgyhogy mást is fogok kísérletezni bennük. :)
Valóban szerencsés vagyok, hogy itt van ez a bolhapiac. Holnap is körbenézek. :)

Köszönöm szépen! :)

Illés Viktória írta...

Kedves Duende!

Illés Viki vagyok. én is használom az ilyen formákat, de nem elég sikerrel.

Zseni vagy! Hogyan tudtad kivarázsolmi belőle a kenyérkéket? Bár én hagyományos recept szerint gyúrom a kenyereimet, eddig egyszer sem sikerült ilyen szépen, sérülés nélkül kiszednem a formából. Pedig a lányaimnál ez a szendvics a tuti befutó.

Tudnál e kérdésben tanácsot adni?

köszönöm.
Áldást, derűt.
Viki


duende írta...

Kedves Viki!

Próbáld meg ezzel a recepttel, és vajazd vagy olajozd ki ecsettel a kis formákat is, a zárókupakokat is.
Vagy hagyományos recepttel, de akkor meg még inkább kell szerintem a vajazás! :)

Viszont kívánom a szépeket: áldást, derűt! :)
d.