2011. szeptember 10., szombat

Szezonális tippek

.

Sült paprika- zalai tájétel?! Nem tudom. Másutt nem nagyon készítik.
Tejfölös fejtettbableves - zalai tájétel
Pirított csirke vadászné módra
Szilvás gombóc
Töltött paprika
Padlizsán vagy cukkinimuszaka
Töltött csillagtök
Lecsó
Ratatuille
Zöldbabgulyás
Nyári töltött káposzta
Sült feta
Joghurtos padlizsánsaláta
Csőben sült karfiol - Dubarry szelet
Kukorica krémleves
Paradicsomsaláta


Paradicsom, paprika, uborka, hagyma mellé való kenyérrevalók:

Tepertőkrém,
Kapros márványsajtkrém
Házi májas,
Mediterrán csirkemáj,
Sült császárhús,
Abált paprikás szalonna,
Padlikzsánkrém
Caprese saláta
Bruscetta

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

sült paprikát én is csinálok és a bolgár nagyszülőktől tanultam :)paprikaszezonkor hetente egyszer megcsinálom :)

Ildinyó írta...

Jaaaaaj, nagyon-nagyon jól hangzik mind! Pont tegnap készítettem hamis gulyást, és tele van a mélyhűtőm a Keresztanyukám küldött zöldbabbal... Hogy miért nem jutott eszembe beletenni azt is??? :D No nem baj, majd jövő héten... :)
És ez a kukoricaleves is valami istenien néz ki! Egy kis pirított bacon hozzá esetleg? :)))
És az új cicád is nagyon aranyos itt oldalt! :)))

duende írta...

Pitzburg: nálunk itt zalában is ilyenkor minden konyhában hetente többször is készül. Én bérmakeresztanyámtól, Ilonka nénitől tanulta, Ő fantasztikusan készítette. Sosem felejtem el az Ő sült paprikáját. Ő még zsírral csinálta és nagyon-nagyon finom volt mindig. :)


Ildinyó: ha hűtőben van az a bab, akkor nincs baj, eláll a jövő hétig. És köszönöm. Ugye? Miaú! :)

Névtelen írta...

Szia, beköszönök, mert ezer éve nem írtam ide.
Valahogy amikor (különleges) receptet keresek, ide húz a kezem. (szívem)
Amikor valami megnyugtatót (tudod) akkor is ide húz a szívem.

Hihetetlen jó ide betérni, mintha az ember haza jönne.

Nem akarom hogy elcsépelten hangozzék, de ha valaki, te kiadhatnád egy könyvben ezt az egészet. Már csak azért is, mert a könyvet mindenhová magammal tudnám cipelni, mint a kulcsomat, igazolványomat, saját képeskönyvemet, az angyalaimat, és még sorolhatnám.
De biztos varrnék egy jó nagy batyut, hogy a tiéd beleférjen. :)

Kapaszkodó lenne vagy sem? Nem tudom.
Erőt adó, biztos pont vagy sokak életében ebben biztos vagyok.
Remélem jól vagy, üdvözlettel
H.Bea

duende írta...

Szia Bea!

Nagyon köszönöm és örülök Neked! :)

Talán majd egyszer, ha Nagy Szellem is úgy akarja, Te is, én is a kezünkben forgathatjuk azt a könyvet, amit még most csak a lelki szemünkkel látunk. De már ketten látjuk, és a szántszándék ereje nagy. :)

Mindig Isten hozott, mindig Áldás és Békesség Neked, mikor elmész.

Köszönöm, most már jobban! :)

Köszönöm a soraidat, nagyon köszönöm. Vigyázz magadra, kívánok erőt, erőt, erőt! :)

Szeretettel, duende

Ancsika írta...

szia Drága! csak bekukk! :) Klassz a válogatás! Ja! a sült paprikát én is imádom - de nem magyartól tanultam, hanem albántól! :)))

duende írta...

Szia Ancsika! :) Köszi a "csak" bekukkot! :)) Mindig nagyon örülök Neked.

Annyira furcsa, én azt hittem eddig, hogy legalább annyian ismerik és olyan sűrűn készítik is, mint a lecsót... Mert itt zalában legalább annyira ismert és népszerű, de úgy tűnik, az ország többi részén nem... Mindig tanok valami újat. :)
Ne is mondd... az őszeleji abszolút kedvenc, csodás színes és mindenféle kerti paprikából. A világ egyik legjobb étele. :)

Anikó írta...

Arra a szakácskönyvedre, ha kiadnád vevő lennék én is azonnal, ahogy névtelen írta, minden szavával egyetértek:-)))))

duende írta...

Köszönöm Anikó, nagyon aranyos vagy. :)