2009. október 3., szombat

Körtekompót karamellel és mogyoróval

*

Ez volt a desszert a keleti takarmány után... :) A kifejezést egy színdarabból vettem. Mióta láttam, minden ázsiai ételt keleti takarmánynak hívok. A darab egyébként a "Miért nem marad reggelire?" volt, Benedek Miklóssal és Für Anikóval. Fergeteges jó - már vagy 15-ször megnéztem...




Szóval. Megfőztem a körtét sokcukros, icipicit sós vízben. Aztán cukrot karamellizáltam és a körtekompótléből adtam hozzá, hogy ne szilárduljon vissza kihűlés után. A mogyorót durvára daráltam.
Tálalás:
körtekompót, karamell, mogyoró.
Semmi extra. De finom - mondja ezt egy magamfajta kompótrajongó.

*

6 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Milyen egyszerű és ötletes. Imádom a körtét desszertként.

vegavarázs írta...

Ki kell próbálnom! Szintén kompótrajongó :-)

erős ildikó írta...

De jó ez a hármas! Nagyon finom és nagyon őszi!

duende írta...

Én meg úgy általában a kompótot, Whise Lady - és körtéből különösen finom, valóban! :)

duende írta...

Vegavarázs, nem is csodálkozom... :)
És köszönöm szépen a forralásos tippet a szörphöz! :)

duende írta...

És nagyon könnyű, üditő desszert is, Napmátka, köszönöm. :)