2009. október 24., szombat

Villámebéd karfiolból

.

Villámebédet készítettem ma, cirka 20 perc alatt elkészült és nagyon finom volt.
Magamnak főztem csak, az adag így most egyszemélyes - szorozzátok be, ha nagyobb adagot készítenétek. 90 napos diétához is alkalmas.





Hozzávalók:
1 öklömnyi kis karfiol,
1 közepes fej vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma,
1 mokkáskanál mustár,
1 evőkanál olaj,
1 csipet ételízesítő,
késhegynyi őrölt koriander,
késhegynyi őrölt fahéj,
késhegynyi őrölt római kömény,
só,
frissen őrölt bors,
késhegynyi pirospaprika,
vagy aki szereti a csípőset annak cayenne bors.

A karfiolt, krumplit, hagymát, fokhagymát megtisztítottam. A krumplit kockákra vágtam, a karfiolt rózsáira szedtem, a vöröshagymát apróra kockáztam.
Kevés olajon a vöröshagymát és szeletekre vágott fokhagymát sóval üvegesre pároltam, aztán beletettem a karfiolrózsákat, a fűszereket és annyi vízzel amennyi ellepte főzni kezdtem. Közben tettem föl egy serpenyőben bő olajat a krumplinak. Mikor kellően forró volt, beletettem a kockákat, hagy süljenek.
Amikor kész lett a krumpli, a karfiol is megpuhult. A sok hagymától jó szaftos lett. Összeforgattam és hamm... meg is ettem iziben.

4 megjegyzés:

trinity írta...

Nagyon jó kis zöldséges ebédet raktál össze!! A fűszerezése pedig igazi ínyencséggé teszi!!!

L.Krisztina írta...

Igen finom lehetett. Imádom a karfiolt, sütve ,főzve, rántva, párolva, nyersen.
Amikor megveszem olyan mintha egy csokor virágot vennék, úgy is szoktam vinni.

duende írta...

Tényleg különleges és finom volt, Trinity!

duende írta...

Én is Krisztina. Mindenhogyan szeretem. Mint Gombóc Artúr a csokoládét. :)
És tényleg szép zöldség is! :)