2009. október 9., péntek

Pizza Margherita

*
 … jobb, ha a saját sorsodat éled tökéletlenül, mintha másvalaki életét próbálnád hibátlanul leutánozni. Szóval a saját utamat járom, és lehet, hogy tökéletlen vagy döcögős, de legalább teljes egészében az enyém.

(Elizabeth Gilbert: Ízek, imák, szerelmek)





Talán a leghíresebb pizza. Ezt találtam róla:
"Ez az a híres nevezetes Margherita pizza (receptje), amit a pizza-történelem szerint a nápolyi pizzamester, Raffaele Esposito készített 1889-ben Margherita királyné tiszteletére.
Az olasz nemzeti színek dominálnak a pizzán.
Szokás még Margaréta, Margharita, Margarita, Margerita pizzának is nevezni, de helyesen Margherita pizza."

Hozzávalók 1 pizzához (a tésztához):
20 dkg liszt,
2 dkg élesztő,
1 csapott mokkáskanál só,
1 csapott teáskanál kristálycukor,
1 evőkanál olaj,
1,5-2 dl langyos víz.
Kell még hozzá:
1 zacskós mozzarella sajt (nekem most mini mozzarellám volt itthon),
némi friss paradicsom,
friss bazsalikomlevelek és
paradicsomos pizzaszósz. Amit ITT találsz. Plussz még én megkenem a szélét mikor kisült fokhagymás olívaolajjal.

Tehát elkészítettem a tésztát. Megkentem pizzaszósszal, tettem rá friss bazsalikomleveleket, paradicsomkarikákat, mozzarellát. Jó forró sütőben sütöttem. Miután kivettem a tűzből, a pizza szélét megkentem fokhagymás olívaolajjal, magát a pizzát pedig egy kevés natúr olívaolajjal is meglocsoltam. Még morzsoltam rá egy kis szárított oreganot is.
A kedvenc pizzám.
*

19 megjegyzés:

Reni írta...

Nekem is kedvenc :) Asszem most lazán bevágnék egyet :)

Csibe írta...

Én is szívesen bevállalnék egyet! Nagyon guszta!

ManóAnyó írta...

Nálam is nagy kedvenc! Ma pizzat szerettünk volna vacsorára, de nem jött össze. Hú, ezt most nagyon megenném!

trinity írta...

Nagyon ínycsiklandozó lett!!! Ráadásul ugye piros-fehér zöld, vagyis inkább fordítva:)))

Marcipán és Frutti írta...

Hű de guszta!Asszem hétvégén pizzát sütök:)

erős ildikó írta...

Hihetetlen vagy! Pont most gondoltam rá, hogy valami pizzát kéne sütni végre-valahára...gyönyörű a Tied!

Zsuci írta...

Nagyon tetszik... kár hogy sok helyen szörnyen készítik el.
De ezt a receptet lehet hogy kipróbálom.

Limara írta...

Gyönyörű! Egy közös pizzázásban Én is benne lennék! :)

Ági, aki főz írta...

Ó, hogy én ezt mennyire szeretem. Nagyon dekoratívra sikeredett, hamm bekapnám.

duende írta...

Reni, Csibe, ManóAnyó küldjek egy adagot? :)

duende írta...

Köszi Trin - milyen jó hogy az olasz és a magyar zászló ennyire hasonló... :)

duende írta...

Marcipán, hajrá! :)
Nálunk sokszor van, mert hamar megvan és imádjuk! :)

duende írta...

Köszi Napmátka! Nagy pizzarajongó és evő vagyok! :)

duende írta...

Zsuci, remélem izleni fog! És nagy előnye hogy gyors. Pikk-pakk készen van! :)

duende írta...

Limara, Ági, Nektek is kűdök egy szeletet! :)

Wise Lady írta...

Csodaszép ez a pizza!

duende írta...

Köszi Whise Lady! Fini is volt... :)

Unknown írta...

Nagyon ínycsiklandóan néz ki! ;)

Tündér írta...

De jó lett! Nagyon guszta!