2010. április 18., vasárnap

Cocco panna cotta

.

Viszlát és kösz a halakat! - mondták a delfinek, és elhagyták a Földet.

(Douglas Adams: Galaxis Útikalauz Stopposoknak)






Pár napja készítettem azt a bizonyos kreol csirkét, és maradt fél doboz kókusztejem. (Persze lehet egész doboznyiból is készíteni... ) Meg hát valami kis desszertet is akartam készíteni a marharagu utánra. Valami könnyűt.
Egyértelmű volt a panna cotta.

Hozzávalók 5 pohárhoz:
1/2 doboz kókusztej,
3 dl tej,
3 dl tejszín (zsírdús),
1 csipet só,
ízlés szerint krisztálycukor (én kb. 5-6 evőkanálnyit tettem bele),
1/2 szál vaníliarúd,
1 púpos evőkanál zselatin (Horváth Rozi féle).

A tejben elkevertem a cukrot, sót, zselatint és a vaníliarudat is beletettem. (Vaníliával érlelt cukor is jó ha nincs vaníliarúd kéznél.) Föltettem főni nagy lángra és habverővel végig kevergettem míg fölforrt. Ezután már csak a kókusztejet és a tejszínt kellett hozzáönteni, majd poharakba elosztani. Pár óra dermedés után fogyasztható. Ha enm túl édesre készítjük, tálalhatjuk málnalekvárral vagy karamellöntettel is. Vagy kissé kesernyés-pikáns citromdzsemmel. Isteni.

(A kis kókuszkép innen való.)

12 megjegyzés:

Csibe írta...

Juj, de nagyon szeretném!

Ildinyó írta...

Mmmm... biztos nagyon finom lehetett! Én is nagyon szeretném! :)
Nagyon jópofa a kókuszos betű! :) Megkérdezhetem hogy csináltad?
A film tök gyagyás, de mi mindig nagyon jókat röhögünk rajta a Másik Felemmel. :D
Meg persze roppant tanulságos is. Ő olvasta könyv formájában is, azt mondja az még élvezetesebb volt.

Wise Lady írta...

Á, rögtön a marharagu után kérek egy adagot én is!

Melinda írta...

Remekül néz ki, és fotó is nagyon jó! Mentettem a receptet.

duende írta...

Nagyon finom volt Csibe - finomabb, mint az egyszerű, sima panna cotta. :)

duende írta...

Ildinyó, én is nagyon bírom a filmet, a könyvhöz még nem volt érkezésem.

PhotoFilre nevű programmal csináltam, egyszerűen beillesztetem a képbe.

duende írta...

Whise Lady: értettem, egy adag+ desszert rendel! :)

duende írta...

Köszi szépen Melinda! :) Finom is volt nagyon!

Wise Lady írta...

Nem, előbb a marharaguból, és csak utána desszertet :D

duende írta...

:)))))

Oké, igenis értettem Hölgyem! :)

Raindrop írta...

Te használod legjobban a képfeliratokat is, ezt már hosszú ideje mondom.
Ez a kókuszos, zseniális ötlet.
A recept is csodás, de a fotó?
Kész! :)

duende írta...

Köszönöm Raindrop! :)