2017. december 18., hétfő

Mézes keksz

Falra festett csillagok
égre velük
hadd legyenek kéznél.

(Helena Kolody, haiku)




Karácsonykor kell lennie valamilyen aprósütinek is. Mivel a mézeskalácsot nem igazán szeretem - leginkább a keménysége miatt -, ezért inkább egy mézes kekszet sütöttem idén. Kettőt-kettőt csokoládével összeragasztva, biztos ami ziher, finom legyen. 😏 A recept az ildi KOKKI blogról származik, köszönetem érte. A mennyiség kevésnek tűnt, tehát a két és félszeresét vettem mindennek, így lett 25 db dupla kekszem.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
10 dkg porcukor
10 dkg méz (én repce mézzel készítettem)
3 tojás sárgája
18 dkg hideg vaj
csipet só
1 teáskanál mézes fűszerkeverék
1 teáskanál kakaópor
25 dkg csokoládé a ragasztáshoz

A lisztet elkevertem a porcukorral és a sóval, majd a felkockázott vajjal elmorzsoltam. Aztán elkevertem benne a fűszerkeveréket és kakaóport is, majd összeállítottam a mézzel és a tojások sárgájával. Reggel raktam össze a tésztát és este sütöttem, addig folpackban hűsölt a hűtőben.




A sütőt begyújtottam. Lisztezett deszkán kinyújtottam olyan 2-3 mm vastagra a tésztát, aztán sütipecsételővel megmintáztam, végül kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsiben 10 percig sütöttem kb. 160 fokon. Hagytam teljesen kihűlni a kekszeket. Végül gőz fölött felolvasztottam a csokoládét, és két-két darabot összeragasztottam.

8 megjegyzés:

Editnagyi írta...

Miért nincs a mézesben valami fújó?

duende írta...

? nem értem a kérdést. :)

Katalin írta...

sütőpor nem kell bele?

Katalin írta...

kipróbáltam, köszi, csak nekem jobban ment úgy, hogy előbb kiszaggattam, és mivel vastagabbra hagytam, mint 2 mm, a kiszaggatott kerekekre nyomtam rá a pecsétet
de ez az én variánsom
bocska

duende írta...

Nem kell bele, mert sok vaj van benne. :) Na, semmi gond, ki-ki csinálja úgy, ahogy könnyebb neki. :)

Katalin írta...

a LÉNYEG-et nem mondom: SZUUUPEEEER
köszi

Editnagyi írta...

Köszi! Ki fogom próbálni!

duende írta...

Nagyon szívesen Lányok! :) Jó sütögetést, boldog ünnepet! :)