2012. november 17., szombat

Mazsolás-túrós kenyérszuflé? puding?


Apám mindig azt mondja: "Az aggály és a kétely a jó szakácsok fő ellenségei. A szuflé vagy megdagad, vagy nem. Sehogy sem lehet beleavatkozni. Jobb ha az ember leül és vár, hogy mi lesz a vége."

(Sisko kapitány, Star Trek) 



Minek nevezzelek te szépség? Szuflénak? Pudingnak? Vagy csak rakott kenyérnek? Tényleg nem tudom. Azt hiszem, nem igazi szuflé, az angolok viszont kenyérpudingnak hívják. Mindegy is, ha finom. És ha hisztek nekem ha nem is, a legjobb dolog, ami maradék szikkadt kenyérrel történhet. Egyébként ez még a múlt szombati buliról megmaradt kilós darabból készült. Semmi sem vész kárba, csak átalakul. :)

A maradékfelhasználós receptekkel mindig bajban vagyok, nagyon nehéz mennyiségeket megadni, mert inkább érzésre rakja össze az ember lánya, mintsem pontos recept alapján.

A jénait kivajaztam jó vastagon, és elég kócosan belerakogattam a kenyérszeleteket, rádobtam a mazsolát, túrót. Három tojást felvertem, reszeltem bele citromhéjat, tettem bele valódi vaníliamagokat, 10 dkg cukrot és 4 dl tejjel felöntöttem. Rácsorgattam a szeletekre és vártam egy órácskát, hogy magukba szívhassák az éltető folyadékot, s aztán forró (kb. 200) fokos sütőbe tettem úgy félórára.
Volt kibontva az isteni citromlekváromból, így 2 evőkanálnyit vízzel öntet sűrűségűre higítottam, s ezzel a mennyei finomsággal még megcsorgattam. Nem volt rossz. :)

7 megjegyzés:

Hankka írta...

Kipróbálós, a maradék kenyér-hasznosítás jegyében! :)

Mági írta...

...a látványa sem rossz:))
Tetszik az idézet is, meg a kép is...
Szép estét!

duende írta...

Hankka: :) A máglyarakás is nagyon jó és hasonló, ajánlom azt is. :)


Köszi Mági! :) Neked pedig szép jó reggelt, s szép napot! :)

Névtelen írta...

Hűha, ha még szeretnétek ilyen hagyományos finomságokkal találkozni ajánlom: A magyar úri család konyhája c. aranyoskát.

duende írta...

Kedves Ismeretlen, nagyon szépen köszönjük az ajánlást, utána is fogok nézni! :)

N.D. írta...

hello, megfőztem tegnap este a tonhalas spagidat, petrezselyem helyett, spenóttal (az volt otthon). Nagyon fincsi lett. köszi

duende írta...

Kedves N.D., nagyon örülök hogy ízlett! :)