2013. november 14., csütörtök

Citrom-fokhagyma elixír


Egy csipet megelőzés többet ér, mint száz mázsa gyógyítás.

                                                                                                                                                                   (David B. Agus)



Már többször megcsináltam ezt a citrom-fokhagyma elixírt és kúrát. Úgyhogy már vannak tapasztalataim róla. Hatásos, úgy vettem észre. Emellett finom is, én nagyon szeretem az ízét is - persze nekem bármi jöhet, ami citromos. A citrom és én... na ez szerelemi viszony...
Az elixír azért ilyen sárga, mert fel szoktam kissé turbózni. Az eredeti recept csak citromot, fokhagymát és vizet tartalmaz. Az enyémbe mindig kerül friss gyömbér és kurkumapor is. Utóbbitól ilyen szép sárga.
Mi a hatása? Remek értisztító, energizáló, gyulladáscsökkentő, immunerősítő, rosszindulatú sejtburjánzást gátló, stb....

Hozzávalók egy 3 hetes kúrához:
5 kezeletlen citrom (az is jó, amit természetes viasszal kezelnek, Aldiban, Lidliben, Spárokban lehet kapni),
30 gerezd fokhagyma,
1 liter víz.
Plusz az enyémben van:
1 csapott evőkanál kurkumapor,
1/2 teniszlabdányi friss gyömbér.

A fokhagymagerezdeket megtisztítjuk, a citromot alaposan megmossuk és darabokra vágjuk. (Én a gyömbért is itt tettem hozzá tisztítva, darabolva.) Konyhai késes robotgépbe (vagy turmixba tesszük a víz egy részével) tesszük és jól összedaraboljuk. Hozzáöntünk 1 liter vizet és az első buggyanásig forraljuk. (A kurkumát akkor kevertem hozzá, mikor felöntöttem vízzel a citrom-fokhagyma-gyömbér keveréket.)
Hagyjuk kihűlni, aztán átszűrjük és hűtőben tároljuk. Minden reggel éhgyomorra egy kis kupicával iszunk belőle. Bár rengeteg fokhagymát tartalmaz, cseppet sem büdös. A főzés lelágyítja mind az ízét, mind a szagát ennek a csodás, rontásűző növénynek.
A kúrát 3 hét elteltével lehet ismételni. Én kb. félévente megcsinálom.

A citrom -  AntalVali.com
A fokhagyma
A kurkuma, a szent por - itt olvashatsz róla
A gyömbér gyógyhatásai - szintén itt olvashatsz róla

Váljék egészségünkre! :)

13 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Épp holnap reggel iszom az utolsó "stampedlit" belőle :-))

duende írta...

:)

Hankka írta...

Tényleg gyönyörű a színe! :) Kurkumát és gyömbért eddig még nem tettem bele, legközelebb felturbózom én is, köszönöm az ötletet! :)

duende írta...

szívesen Hankka! :)

Sallai írta...

Szia!
Nem tudok keresni :-(
Lehet, hogy a gépemmel van a baj.
Pogácsa (alap) recept kellene, akár juhtúrós, akár más ízzel.
Tudnál linkelni?
Köszi szépen!+
Puszi :-)
I.

duende írta...

Szia Ildikó!
Sajnos a blogger hülyéskedik, nem a gépeddel van baj.
Ez isteni:
http://szellemafazekban.blogspot.hu/2009/03/turos-pogacsa.html

Puszi! :)

Sallai írta...

Köszönöm szépen!
Endrém akar sütni :-)
Puszi!

Detti írta...

A citromot héjastul kell az elixirbe tenni? Vagy csak a belsejét?

duende írta...

Szívesen Ildikó! :)

Detti, héjastul!

duende írta...

A főzéstől pont nem fog kimenni a citromból a vitamin a fokhagymából meg a... szóval ami pont hat? Én most nyersen fogom összekeverni őket, nem érdekel hogy erős az íze csak antibakteriális legyen

duende írta...

így is, úgy is jó szerintem, a nyers biztosan erősebb, hatékonyabb, de nem mindenki bírja a tömény nyers fokhagymát és citromlét sem

Névtelen írta...

Ez mindenkinél ilyen keserü izü?

duende írta...

Valószínűleg, mivel benne van a citrom fehér héja is. :)