2013. november 14., csütörtök

Citrom-fokhagyma elixír


Egy csipet megelőzés többet ér, mint száz mázsa gyógyítás.

                                                                                                                                                                   (David B. Agus)





Már többször megcsináltam ezt a citrom-fokhagyma elixírt és kúrát. Úgyhogy már vannak tapasztalataim róla. Hatásos, úgy vettem észre. Emellett finom is, én nagyon szeretem az ízét is - persze nekem bármi jöhet, ami citromos. A citrom és én... na ez szerelemi viszony...
Az elixír azért ilyen sárga, mert fel szoktam kissé turbózni. Az eredeti recept csak citromot, fokhagymát és vizet tartalmaz. Az enyémbe mindig kerül friss gyömbér és kurkumapor is. Utóbbitól ilyen szép sárga.
Mi a hatása? Remek értisztító, energizáló, gyulladáscsökkentő, immunerősítő, rosszindulatú sejtburjánzást gátló, stb....

Hozzávalók egy 3 hetes kúrához:
5 kezeletlen citrom (az is jó, amit természetes viasszal kezelnek, Aldiban, Lidliben, Spárokban lehet kapni),
30 gerezd fokhagyma,
1 liter víz.
Plusz az enyémben van:
1 csapott evőkanál kurkumapor,
1/2 teniszlabdányi friss gyömbér.

A fokhagymagerezdeket megtisztítjuk, a citromot alaposan megmossuk és darabokra vágjuk. (Én a gyömbért is itt tettem hozzá tisztítva, darabolva.) Konyhai késes robotgépbe (vagy turmixba tesszük a víz egy részével) tesszük és jól összedaraboljuk. Hozzáöntünk 1 liter vizet és az első buggyanásig forraljuk. (A kurkumát akkor kevertem hozzá, mikor felöntöttem vízzel a citrom-fokhagyma-gyömbér keveréket.)
Hagyjuk kihűlni, aztán átszűrjük és hűtőben tároljuk. Minden reggel éhgyomorra egy kis kupicával iszunk belőle. Bár rengeteg fokhagymát tartalmaz, cseppet sem büdös. A főzés lelágyítja mind az ízét, mind a szagát ennek a csodás, rontásűző növénynek.
A kúrát 3 hét elteltével lehet ismételni. Én kb. félévente megcsinálom.

A citrom -  AntalVali.com
A fokhagyma
A kurkuma, a szent por - itt olvashatsz róla
A gyömbér gyógyhatásai - szintén itt olvashatsz róla

Váljék egészségünkre! :)

32 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Épp holnap reggel iszom az utolsó "stampedlit" belőle :-))

duende írta...

:)

Hankka írta...

Tényleg gyönyörű a színe! :) Kurkumát és gyömbért eddig még nem tettem bele, legközelebb felturbózom én is, köszönöm az ötletet! :)

duende írta...

szívesen Hankka! :)

Sallai írta...

Szia!
Nem tudok keresni :-(
Lehet, hogy a gépemmel van a baj.
Pogácsa (alap) recept kellene, akár juhtúrós, akár más ízzel.
Tudnál linkelni?
Köszi szépen!+
Puszi :-)
I.

duende írta...

Szia Ildikó!
Sajnos a blogger hülyéskedik, nem a gépeddel van baj.
Ez isteni:
http://szellemafazekban.blogspot.hu/2009/03/turos-pogacsa.html

Puszi! :)

Sallai írta...

Köszönöm szépen!
Endrém akar sütni :-)
Puszi!

Ecka írta...

A citromot héjastul kell az elixirbe tenni? Vagy csak a belsejét?

duende írta...

Szívesen Ildikó! :)

Detti, héjastul!

duende írta...

A főzéstől pont nem fog kimenni a citromból a vitamin a fokhagymából meg a... szóval ami pont hat? Én most nyersen fogom összekeverni őket, nem érdekel hogy erős az íze csak antibakteriális legyen

duende írta...

így is, úgy is jó szerintem, a nyers biztosan erősebb, hatékonyabb, de nem mindenki bírja a tömény nyers fokhagymát és citromlét sem

Névtelen írta...

Ez mindenkinél ilyen keserü izü?

duende írta...

Valószínűleg, mivel benne van a citrom fehér héja is. :)

Unknown írta...

Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni. Nem tudtam venni kezeletlen citromot. Forró vízben mostam, keféltem. Most hideg szódabikarbónas vízben ázik. Kérdés tegye m v ne tegyem bele hejastul a citromot? Van egyáltalán értelme ha ennek ha nem teszem bele ahéját? Köszönöm

duende írta...

Erika, szerintem nyugodtan tedd bele. :)

Unknown írta...

Oké. Köszi. Már készül :)

Névtelen írta...

Sziasztok,nekem az lenne a kérdésem,hogy vajon gyerekeknek lehete adni?Én minden reggel adok a 7és 9éves gyerekeimnek,persze féladagot,,,vajon ártalmas e nekik

duende írta...

Szia!

Nem tudom... bár
1. csak kúraszerűen kell felnőtteknek is fogyasztani, vagyis csak 1-3 hónapig maximum és szerintem nem árt fél év kihagyás (azért írom, mert nem tudom, a "minden reggel" mit jelent pontosan)
2. szerintem egy 7-9 éves gyerek még egészséges
3. az összetevők miatt nem hiszem, hogy ártalmas lehet
4. egy gyerek lehet hogy utálja, mert erős ízű és mondjuk egy életre elmehet a kedve a fokhagymától, citromtól
5. vagyis nem hiszem hogy árt, de azt sem hiszem, hogy használ (hogy kéne egy 7-9 éves gyereknek)

:)

Névtelen írta...

bocs az ekezetekert - illetve a hianyukert. Bravuros dobas a gyombrer es a masik sajat komponens, mit komponens, osszetevo. Bar a gyomber oda tud vagni a gyomornak, mindig ovatossaggal hasznalom - esetleg gyogyteaban.szal grattt

duende írta...

Köszi :) a kurkuma egy elixír, csodaszer. Kár lenne kihagyni. :)

Viktoria írta...

És mindenféle dunsztba tevés/tartósítási eljárás nélkül eláll 3 hétig a hűtőben a nélkül, hogy megromlana?
Most főzöm éppen :)

duende írta...

igen, körülbelül épp ennyi így a szavatossága :)

Unknown írta...

én egy hete iszom ,de 8 fej fokhagymából 8 drb citromból ,1 nagyobb darab gyömbérből 4 liter vízből készítettem, kimixereltem mindent ,forrásig meegítettem ,hűtöttem palackoztam - 3 hetes kúrára , reggel éhgyomorra cca 1,5 dcl , utánna 1 órát semmit .. hidegen kell inni nagyon fura íze van .. 3 hét után 3 hét pihenés és ismétés még1x ugyan így ..3 hétig .. ezt évente egyszer elég ...

duende írta...

én is évente megcsinálom a kúrát :) és az ízét is szeretem :)

Péter írta...

És ha egyszerűen minden nap meg esztek 3-gerezd fokhagymát .
Úgy jobb a hatása régi mondás napi egy alma,egy fej hagyma,3-gerezd fokhagyma az orvos nem jön ház hoz ma.

duende írta...

Úgy is jó. (Én nem tudom magában megenni.)

Unknown írta...

Megcsináltam, nem használtam fém edényt, mégis megzoldult.Ezt most ki kell öntenem ugye? Légyszi és válaszolj Köszönöm!

duende írta...

Szia. Nyugodtan elfogyaszthatod. :) "Az elszíneződés nincs káros hatással az egészségre. Ha a fokhagymák egyébként épek, nem penészesek, vagy nincsen kellemetlen szaguk, nyugodtan megehetjük azokat. Kínában például kifejezetten kedvelik az így elszíneződött termést, és télen, ecettel zöld színű, egyedi ízű, úgynevezett „Laba” fokhagymát készítenek hagyományosan házilag, újévi ételként."

Marzsó Tibor írta...

Sajnos nagyon keserű az íze, de a fokhagyma penetráns (büdös) illata alig
érezhető. Hány nap után kell szünetet tartani és mennyit a folytatásig??
Köszönöm a választ! Tibor

duende írta...

Kedves Tibor! Ez az adag egy kúra. Vagyis addig kell inni minden reggel, míg el nem fogy. Én félévente szoktam ismételni. Vagyis egy évben kétszer, maximum háromszor csinálom meg. a keserűségét leginkább a magok okozzák, azokat érdemes eltávolítani a citromból. Ha csak a héj marad a keverékben, az nem olyan keserű. Amúgy meg a keserű íz jót tesz a májnak, epének, keveset is fogyasztjuk.

Marzsó Tibor írta...

Kedves Duende!
Ezúton köszönöm meg a hasznos tanácsodat. Lehet, h. igazad van a magokkal kapcsolatban tett véleményedben, A legközelebbi adag készítésénél eltávolítom azokat, noha szerintem a héjtól kapja a kesernyés ízt.
Ami ennél fontosabb: vajon a kúra után elhagyhatom-e a hipertoniára felírt gyógyszereimet? Mert ez lenne a kellemes meglepetés.
Üdvözlettel, Tibor, a Balcsiról.

József írta...

Én a vitamintartalma miatt csak forralt kihütött vizzel csinálom!!