"Csuszagne"


Ha rosszak a mindennapok, végül rossz lesz az egész élet. A tartalmas, jó élet egyik legfontosabb titka, hogy nem szabad maradékot hagyni. Minden napot, minden élethelyzetet, minden életkori szakaszt a maga teljességében, maradékok nélkül kell végigélni.
Kell választani és dönteni, de nem abban az illúzióban, hogy ezzel vágyaink szerint intézzük sorsunkat, hanem azért, mert a választás és a döntés ténye lelkileg összetartja az embert, és megvédi a nehéz helyzetek örök megkerülésétől.

(Popper Péter)


 


Mi van, ha úgy jársz, hogy rájössz (későn), a túrós csuszához mindent vettél, csak csuszatésztát nem? De lasagne lapod van dögivel? Igen. Keresztezed őket, így süthetsz csuszannyét.


Hozzávalók 2 főre:
8 lasagne lap
40 dkg túró
10 dkg szalonna
1 nagy tejföl (330 gr.)
6 ek. olaj
2 db egyszemélyes sütőtál

A tésztalapokat megfőztem al dente, majd hideg vizet csorgattam a fazékba hogy lehűljenek, de a vízben hagytam őket. Így nem ragadnak össze.
A szalonnát kis csíkokra vágtam, és kisütöttem a zsiradékban, majd egy szűrőkanállal kivettem a kis pörcöket egy tálkára.
A tálakat alaposan kiolajoztam. Egy réteg tészta, rá túró, só, pörc, tejföl. És így rétegeztem. Előmelegített sütőben készre sütöttem.





Böjtölők a szalonnát természetesen hagyják ki. Lehet helyettesíteni spenótlevelekkel szerintem. Kaporral vagy medvehagymával fűszerezve is isteni.

Megjegyzések

duende üzenete…
A nevet emberem találta ki, én meg megvettem :D

Popper Pétert még most is nagyon szeretem, szerintem bölcs volt. Bejárta a maga útját, sok mindent látott, tapasztalt, és szerencsére sosem lett az a hurráoptimista ember. Meg boldogságkergető, meg "pozitívgondolkodó" és az összes többi ezo marhaság, ami ma a spiriplázában kapható. Ki nem állhatom... Felszínesek és az élethez semmi köze ezeknek divatos szlogeneknek.
Szerencsére én nem végeztem tanfolyamokat (az egy agykontrollt kivéve), elég hamar átláttam, hogy vagy én oldom meg a problémáimat vagy senki. A pszichológiát is azért tanulmányoztam behatóan, mert magamon akartam (és azt hiszem tudtam is) segíteni. Számomra a látása a dolgoknak már a megoldásnak is része: ha rálátok valamire, félig meg is oldottam, azzal hogy tudatosult.
Igen, az élet és a szép szólamok: két külön, de nagyon külön dolog.
És igen: van, amikor a pusztítás az, ami segít abban, hogy újraépüljünk, úgyhogy jó-rossz nálam sem címkék. Legalább is ilyen értelemben nem. Azért kell tudni mi üdvös és mi nem, a megkülönböztető bölcsesség fontos.

Általában magamnak teszem fel ezeket a szösszeneteket, nem másnak. Emlékeztetők. :)
Anikó üzenete…
Jól teszed, hogy fölteszed :-)
Nagyon ötletes vagy :-)
duende üzenete…
:) köszönöm Anikó! :)