2021. március 16., kedd

Sörösdobozon sült kürtös kalács


Frankfurti levest főztem, és épp azon tanakodtam, mit készítsek utána, mikor szembe jött a Street Kitchenen a kürtőskalács. Megnéztem a sörösdoboz gyűjtőhelyét emberemnek, és volt is pár darab félretéve. A kérdés eldőlt. 

Én most csak 3 darabot sütöttem, mivel kettőnknek az bőven elég, így feleztem a receptet.

Hozzávalók 3 darabhoz:

  • 25 dkg liszt
  • 1 tojás sárgája
  • 1,6 dl langyos tej
  • 1 csapott mokkáskanál só
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 1 csomag szárított élesztő (vagy 2 dkg friss)
  • 2 dkg lágy vaj
  • A külsejére:
  • 6-8 evőkanál kristálycukor
  • 2 teáskanál fahéj
  • a lekenéshez kevés olvasztott vaj
  • és 3 üres sörösdoboz és némi alufólia

A tésztához a lisztet egy tálba szitáltam, elkevertem benne a sót, cukrot, szárított élesztőt, hozzáadtam a tejet, tojássárgáját, vajat is és lágy, de rugalmas tésztát dagasztottam belőle. Letakarva 1 órát hagytam kelni, úgy körülbelül a duplájára is kelt. Közben a sörösdobozokra tekertem szorosan az alufóliát, előmelegítettem 220 fokra a sütőt. A megkelt tésztát 3 egyforma darabra vágtam, és hosszú csíkokká nyújtottam őket. Csak úgy kézzel, nem sodrófával. Végül megvajaztam az alufóliázott dobozokat, és rájuk tekertem a tésztákat. Azokat is vajaztam és megforgattam mindet fahéjas kristálycukorban. Jó bőven kerüljön rájuk a cukorból. Én egy lapos tányérra öntöttem vastagon a fahéjas cukrot, így könnyű volt hempergetni. Aztán egy tepsire állítottam őket és a forró sütőben kb. 15-20 percig sütöttem. Kivétel után újra meghempergettem őket a fahéjas cukorban. Mikor kicsit kihűltek, kivettem a közepükből a sörösdobozokat. Arra kell ügyelni, hogy a tetején a befelé hajló szegélyre kezdjük tekerni a tésztát és jól csípjük össze, és akkor nem fog lecsúzni a dobozról a csigabiga sülés közben.

Hát mit mondjak. Sokszor fogom még sütni, mert egyszerű, és isteni. Köszönetem a receptért!


Tipp.: Szerintem, ha szép világosra sütjük, és kivétel után egy kis sárkánytűzzel (az a kézi szakácsfáklya, tudjátok) meglángoljuk, akkor rákaramellizálódna a cukor, és akkor egészen hasonló lenne a parázs felett sülthöz.

2 megjegyzés:

Erika írta...

De jó ötlet, köszi szépen. Már lassan kifogyok az ötletekből és hol van még a karantén vége...

duende írta...

Szívesen! :)