Tejbegríz - kicsit másképpen


A hála érzése a szívben.


Kinyitja a kapukat.

Áttöri a korlátokat,
és szabaddá tesz.


(duende)




Egy újabb pohárkrém... De ne szidjatok! Nem vagyok egy sütögetős fajta... :)
Ez egy régi, bejáratott édesség nálunk. Horváth Ilona szakácskönyvében található, váratlanvendég-krém néven. Sokszor készítem, mert 10 perces édességről van szó. És múltkor olvastam Mamma isteni tejbegrízreceptjét, arról jutott eszembe, hogy régen csináltam már.
Most narancsos lett, mert ez volt itthon. Ennek a desszertnek az a nagy előnye, hogy ezerféleképpen variálható, finom és villámgyorsan kész van. Melegen és jól behűtve egyaránt tálalható. És olcsó. És nem igényel nagy gyakorlatot. Én most búzadarából csináltam, de kukoricadarából is isteni, csak az most nem volt készleten. Egyébként katalán krém a neve, ha kukoricadarát használunk hozzá. Sapanyolországban legalábbis így hívják.
Bármilyen idénygyümölccsel készíthető. Málna, eper, meggy, stb... Kókusz, ananász, stb... Most tél van, ezért lett narancsos. De citromosan is isteni! Vagy kompóttal. Vagy csokoládéval. Vagy... bármivel! :) Leginkább.
Amúgy. Ellenállhatatlanul finom. Csak szólok. Előre. :))



Hozzávalók 4 főre:
1/2 liter tej,
6 dkg dara (búza vagy kukorica),
2 tojás,
ízlés szerint porcukor,
2-3 vaníliás cukor,
csipet só,
3 narancs leve,
2 narancs reszelt héja,
olvasztott cukor,
őrölt fahéj.

A tojásokat külön tálba szétválasztottam. A vaníliás cukrot és porcukormennyiséget elosztottam a sárgájás és fehérjés tálkába, és mindkettőt felvertem robotgéppel. A sárgájához kevertem a narancsok levét is.
A tejbe reszeltem a narancsok héját, adtam hozzá egy csipet sót, és megfőztem a darával. Mikor készen volt, hozzákevertem a narancsos-cukros tojássárgáját, majd a kemény habbá vert cukros tojásfehérjét is. Poharakban tálaltam, naranccsal, karamellel díszítettem és őrölt fahéjjal megszórtam. Isteni könnyű, üdítő krém lett.




Igazából kukoricadarát használtam volna a narancsos változathoz, de majd legközelebb. (A molyok megették, váljék egészségükre... :)) )

Megjegyzések

starfokker üzenete…
ezt akár úgy is írhatnánk:

"starfokker - kicsit másképpen" :)))))))))
duende üzenete…
Igen, úgy is írhatnánk... :))

Tetszik? :)

Nekem igen. :)))
KataKonyha üzenete…
Figyu, én azt hiszem, pályát tévesztettél, mert egy tejbegrízről ilyen fotót csinálni...le vagyok nyűgözve, meghajlok előtted!
duende üzenete…
:)
Aranyos vagy, Kata! És köszönöm!
sedith üzenete…
Azta', Duende! Teljesen megkívántam! Egyidőben án is kevertem tojássárgáját és felvert tojáshabot a tejbegrjzbe, de akkor is csak simán, semmi mással nem megbolondítva. Ez így isteni lehet!
Palócprovence üzenete…
Olyan gyönyörű ez a kép, hogy megkívántam, pedig nem vagyok oda a tejbegrízért. Bár így megbolondítva...
duende üzenete…
Így bolondosan nagyon finom! :)
napmátka üzenete…
Csodaszépet alkottál! Biztos nagyon finom is, a kipróbálástól egyelőre a nyers tojás picit visszatart, de mindenképpen megfontolom :-)
duende üzenete…
Köszönöm, Napmátka!

Ha tudsz venni abszolút friss tojást, akkor semmi baj nem lehet belőle! :)
Palócprovence üzenete…
Nagyon finom lett, előrelátóan dupla adagot készítettem! Nana persze igazságtalannak tartotta az elosztást, szerinte a testvériesen azt jelenti: mind az övé. :)))
duende üzenete…
Örülök hogy ízlett!
Nana annyira helyes! :)