Egyben sült fasírt



A világ az érzékeinken keresztül jelenik meg előttünk.

Reakcióinkkal tévképzeteket teremtünk.
Reakciók nélkül a világ áttetszővé válik.

                                                                                                                                                      (Buddha)



Nagy kedvenc nálunk az egyben sült fasírt. Anyóskától tanultam, mert az én anyukám csak pogácsákban szokott fasírtot készíteni.
Már többször csináltam képeket is róla, csak elfelejtettem...
Van úgy, hogy csak simán sütöm. De múltkor például volt maradék pár szem nagyobbacska gombám, akkor a közepébe sütöttem, díszítésként.
A legjobban almás-zellerleveles-lilahagymás-ecetes krumlisalátával szeretjük a forró fasírtot. Hidegtálakon is nagyszerűen mutat, vagy egyszerűen vacsorára is remek újhagymával, retekkel, friss kenyérrel, vagy főzelékek feltétjeként is ismerős mindenkinek. Tehető akár szendvicsbe is kirándulások alkalmával.


Hozzávalók 4 főre:
70-80 dkg darált hús,
3 db zsömle,
2 tojás,
1 közepes fej vöröshagyma,
1 gerezd fokhagyma,
3 evőkanál olaj,
15 dkg füstölt szalonna,
só, őrölt bors,
1 teáskanál pirospaprika,
1/2 mokkáskanál őrölt koriander.

A zsömléket beáztatom, és mikor felszívták a vizet, jó alaposan kinyomkodom őket és a darált húshoz teszem. Hozzáütöm a 2 tojást is, fűszerezem. Egy evőkanálnyi olajat is keverek a masszához, hogy ne legyen száraz. A fokhagymát reszelve, a vöröshagymát apró kockákra vágva adom hozzá. Kézzel alaposan összedolgozom a masszát.
Egy tepsit kiolajozok, és a vékony csíkokra vágott szalonnából egy akkora sávot rakok ki, amekkora a fasírt lesz majd: mert erre a füstölt ágyra helyezem a masszát. Megformázom és a tetejére is teszek a szalonnacsíkokból, valamint megkenem olajjal is. Kevés vizet aláöntök - úgy egy decinyit -, és fóliával letakarom a tepsit. Előmelegített 3/4-es sütőben egy órát sütöm fólia alatt, aztán eltávolítva szép pirossasra sütöm.
Ha gombát is teszek bele, azt előtte megpárolom egyben, mert sok vizet ereszt, és ha nyersen tenném a fasírtba, lyuk keletkezne - amiatt hogy majdnem felére összesül a gomba. Tehát pároljuk meg, mielőtt a masszába tesszük. (Sóval, borssal, kakukkfűvel - sokkal finomabb lesz így az íze.)

Tálalható gyakorlatilag bármilyen körettel - ízlés szerint.

Megjegyzések

trinity üzenete…
Ez a gombás tipp a fasírtban nagyon guszta!
Tudom már, miért szeretem a fotóidat: minden olyan letisztult Nálad-épp annyi, amennyi kell. Nem több-nem kevesebb!!!
duende üzenete…
:))

Igyekszem, bár sokszor 2-3 percem van fotózni, különben kihűl az étel...

Jól néz ki gombával, és finom is benne.
napmátka üzenete…
Még gombával sosem csináltam, nálunk hagyományosan főtt tojás kerül bele (3-4 darab, egészben.) Legutóbb nem tettem bele, páromnak így nem is volt egybesült fasírt, mert szerinte az hozzátartozik. Nehéz az ilyen megkövesedett nézeteken változtatni:-) (Pedig lehet, hogy gombával is kipróbálom...)
duende üzenete…
Napmátka, nálunk nem igazán kedvelt a főtt tojás. Se a férjem, sem én nem szeretjük igazán. Így sosem kerül fasírtba. Mindig azt mondja azuram, hogy azt az isteni fasírtot tojással elrontani?! De gombával finom, és mutatós.
A tojást szeretjük egyébként, csak a szimpla főttet nem - száraz.
Nem vagyunk egyformák. :)
AncsaKukta üzenete…
Meglattam es megszerettem:) es annnnnyira finom. sajna csak kolbi volt most itthon, de alig varom hogy ujra csinaljam, de akkor mar gombaval! addigra lesz kovaszos uborkam is :)
duende üzenete…
Ancsa: örülök hogy ízlett! :) Nálunk is nagyon menő! :) Szokták tojással is sütni, stefániavagdaltként. Sőt, fél tojással kis gombócokban is süthető, az meg az angoloknál kedvelt pub-étel. A fasírt mindenhogyan jó.... :))

(Nálam is érik az uborka az ablakpárkányon... :)) )
Sebő üzenete…
Szió, most sütöttem meg holnapra, illata jó remélem finom is lett, hűl egy kicsit és megkóstálom :)
duende üzenete…
Szia!!!!

Ugye az a Sebő vagy, akire gondolok? :))
Hát. Nagyon-nagyon ügyes vagy! Remélem ízleni fog. :)
Sebő üzenete…
Az a Sebő vagyok :)
duende üzenete…
:)) Akkor sok puszi is a fasírt mellé! :)
Ibolya üzenete…
Mi is nagyon szeretjük,csak általába minddig ki hasad mi az oka?Ilyenkor nagyon elmegy a kedvem tőlle

duende üzenete…
Sajnos nem tudom... talán kevés a tojás vagy az áztatott zsömle benne?