2009. április 20., hétfő

Grillázsos piskótatekercs



Higgy akkor is, mikor úgy hiszed, hogy nincs hited.


                                                                                                                                                     


Most két dolog találkozott össze. Egy régóta megvalósítandó recept, és a rengeteg vaj a hűtőmben. Még húsvét előtt vettem, gondolván akkor: sütök sok finomságot, és kell. Aztán a sütik elmaradtak, a rengeteg vaj pedig maradt. Elfelejtettem betenni őket a fagyasztóba.
A receptet pedig Lucifertől kaptam anno. Szerintem nem egészen olyanra sikeredett, amilyenre kellett volna. Azt hiszem, a gáztepsi méretek sem egyformák. Az enyém a nagyobbik méret - legközelebb hat vagy hét tojásból kell készítenem a piskótatésztát. A krém ugyanis nagyon tömény, kell hozzá a több tészta. Majd legközelebb. Mert lesz legközelebb. Mert nagyon finom a sütemény. Amúgy is grillázsrajongó vagyok, és maradt is a most készített mennyiségből bőven, direkt többet csináltam.
A receptet úgy közlöm, ahogy Lucifer, illetve a nagynéni leírta.


Grillás süti:
5 tojás sárgája, 5 evőkanál cukrot habosra kikeverni, lassan egy evőkanál finom kakaót belekeverni. A nagy gáztepsit jól kivajazni, kilisztezni. Az 5 evőkanál lisztbe ½ sütőport belekeverni. Az 5 tojás fehérjébe 2 evőkanál vizet tenni és kemény habbá verni. Az egészet összeállítani és a tepsibe szépen kiegyengetni. Először felső, majd alsó lángon vigyázva puhára sütni. Utána ruhára felcsavarni.
Krém: 3 egész tojást, 6 evőkanál cukrot, 2 evőkanál lisztet habosra kikeverni, 6-8 evőkanál tejjel felhígítani és kis lángon krémmé főzni, állandóan keverni, hogy sima legyen. Ha már sűrűnek látszik levesszük és keverjük, ha már nem forró, lassan belekeverünk 30 deka vajat és 3 db Oetker vaníliás cukrot. A tortalapot a deszkán kiengedni, kiegyengetni és a krémmel megtölteni, vigyázz a krém 1/3 részét a tetejére kenni.
Grillás: 20 dkg cukrot megpirítunk, 15 dkg darált diót egy kicsit vele pirítunk, ezt vajjal erősen kikent rántotta sütőben készítjük, ha kihűlt darabokra törjük és a tésztát a grillással bevonjuk.”

Én annyit módosítottam csak - mivel eszméletlen szeretem a grillázst -, hogy mikor megkentem a piskótalapot a krémmel, utána még megszórtam egy kevés grillázzsal, és úgy tekertem fel. Szóval az én sütimnek a közepében is van grillázs. A grillázs törését nagyon szeretett mozsaramban sikerült megoldani - a robotgép nem darálta le. Így kisebb darabonként törtem meg, a mozsárban nagyon egyszerűen és gyorsan ment a dolog.
Ha több tojással készítjük, akkor is ugyanez a tészta. Csak mindig annyi kanál liszt és annyi kanál cukor kell, amennyi a tojások száma.

Nagyon finom. Pont nekem való. És köszönöm a receptet! :)


15 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Szia, ma én is tekercseztem:)))

duende írta...

Akkor becsavarodtunk?! :))

Kata írta...

Én fogok becsavarodni, ha nem kapok azonnal egy szeletet:)

Ildinyó írta...

Ez nagyon jól hangzik! Én is imádom a grillázst!!! Most olvastam csak a citromos joghurt torta receptedet és teljesen odavagyok azért is!!! Meg a többiért is!
Üdv

erős ildikó írta...

Milyen jó ötlet! Olyan ritkán jut eszembe a grillázs, pedig finom - nekem inkább valamiben, mint önmagában. Tetszik ez a süti!

erős ildikó írta...

A bevezető sor is nagyon tetszett!

duende írta...

Kata, máris küldöm! :) nyisd az ablakot!

duende írta...

Köszi Ildinyó!

Legközelebb kevesebb vajjal készítem, és több főzött krémmel. És több tésztával. Ez az első kísérlet volt, és teljesen autentikusan akartam csinálni. Nagyon tömény így nekem, de ízre isteni.

duende írta...

Köszönöm szépen Napmátka! :)

Rengeteg grillázsom maradt, szóval most kreálni fogok édeségeket, amibe felhasználhatom. Imádom, isteni íze van. :)

Ági, aki főz írta...

Jaj, ez most nagyon hiányzik a reggelemhez! Már így ránézésre is imádnám ezt a tekercset!

Kata írta...

Valaki lenyúlhatta az éjjel, mert nem érkezett meg:( Pedig be sem csuktam az ablakot... Kénytelen leszek sütni egyet!

lucifer írta...

Pont ilyen! :) Zseniális.

duende írta...

Hát Ági, úgy tűnik nem műxik a Mézga-féle tereportálóm... katához sem érkezett meg a süti... :))

duende írta...

Sorry, Kata... :))

duende írta...

:))
Izgultam ám, Lucifer! Hogy sikerül-e. Nem vagyok egy nagy cukrász, az az igazság... :)
Köszi szépen a féltve őrzött családi receptet mégegyszer!