2010. július 14., szerda

33 fok celsius árnyékban: arab spenótos hús (lehme biszbanah)


Ilyenkor az arab konyha a nyerő! Legalábbis nálam. Az első oldalon, amire rákattintottam a Terebessen, meg is találtam a tökéletes receptet.
Egyébként szerintem ilyen kánikulában a darált húsos ételek nagyon jók, mert tíz perc alatt elkészülnek. Ez az ebéd amit ma főztem, mindennel összességében 25 perc alatt készen volt (rizsfőzéssel együtt), és mondhatom, valami fergeteges finom és könnyű. Máskor is fogom készíteni. Ráadásul sok spenót kell hozzá, szóval akinek túlburjánzik a kertjében a futóspenót, csak bátran nyúljon ehhez a recepthez. Csak egy tipp: vékonyra szeletelt cukkinivel is készíthető, már többször csináltam így is és nagyon finom. Abból mindenütt van bőven, ha spenót nincs is. Szóval cukkinivel ugyanilyen tökéletes!




A neve Lehme biszbanah, vagyis spenót hússal.

Hozzávalók 4 főre:
80 dkg spenót,
80 dkg darált hús (bárány, birka vagy marha),
2 evőkanál szemne (tisztított vaj) vagy sima vaj,
2 evőkanál olívaolaj,
1-1 és 1/2 kávéskanál só,
frissen őrölt bors,
6 szem mozsárban összetört szegfűbors,
1/2 mokkáskanál őrölt fahéj,
2 gerezd fokhagyma,
1/2 citrom leve.
A tálaláshoz:
rizs,
natúr joghurt.

A megmosott spenótleveleket forrásban lévő vízbe dobtam és 2-3 percig főztem, majd leszűrtem. A darált húst (én disznóból készítettem) a vajon és egy teáskanálnyi olívaolajon a fűszerekkel addig pirítottam, míg zsírjára sült, aztán hozzáadtam a spenótleveleket is, amivel még 3-4 percig együtt pároltam. És ennyi lenne. Ugye milyen gyors és egyszerű?





Tálalás előtt a húst meglocsoltam bőven még olívaolajjal és a fél citrom levével. A tányérra szedtem főtt rizst, ráhalmoztam a spenótos húst és még meglocsoltam natúr joghurttal. Isteni!
Langyosan a legfinomabb.

5 megjegyzés:

Thrini írta...

Szeretem a spenótot, főként salátában (nyersen) vagy sok-sok fokhagymával vajon megpárolva.(Főzeléknek nem.) Ez a recept is nagyon szimpi! Sajnos már nincs spenótom, a múlt héten kaptam egy adagot, de azt már elhasználtam. Viszont jövőre is lesz szezon. :)

Anikó írta...

Örülök, hogy visszajöttél és újra írsz.Hiányoztak az érdekes receptjeid és a történeteid.Ezt a joghurt+só+vízzel kevert ivólét én is ismerem, nagyon jó hűsítő, tényleg kibírhatatlan a hőség.

duende írta...

Thrini, cukkinivel is jó szerintem! :)


Anikó, aranyos vagy, köszönöm szépen! :)
Bizony az, van még a 2 literből, amit tegnap vettem! :)

Ne is mondd. Ma csúcsot döntöttünk szerintem: 36 fok volt! Nálunk szerintem ennyi még soha sem volt. És be van fehősülve, párás a levegő, szóval kibírhatatlan. Ma vagy hatszor pattantam már a jéghideg zuhany alá hogy hőgutát ne kapjak...

Ildinyó írta...

Húúú Duende! Nagyon jól néznek ki ezek az ételek megint! Mmmm... azok a nyársak... akkorákat nyelek... :)
Nagyon jó pihenést és feltöltődést kívánok Neked!! :))

duende írta...

Köszi Ildinyó, igyekszem! :)