2010. július 25., vasárnap

Kukoricaleves a'la duende


Ez a leves is a "tudtam-tudtam-csak nem sejtettem" kategóriába tartozik. Gondoltam hogy rossz nem lehet - de hogy ennyire finom lesz... Minden várakozásomat felül múlta a végeredmény. Az is hozzá tartozik, hogy a piacon évek óta egy helyen vásárlom eme istenek ajándékát - mert annál a bizonyos hölgynél mindig mézédes darabok vannak.
Valójában maradékhasznosításból született ez a leves, mert tegnap főztem kukoricát és nem fogyott el az összes.

Hozzávalók 4 főre:

2 cső főtt kukorica,
1 liter kukoricafőzővíz,
2 nagyobb burgonya (kb. 30-40 dkg),
5 dkg vaj,
2 nagy csokor újhagyma vagy
2 kisebb-közepes fej vöröshagyma vagy
4-5 db kisebb fehér főzőhagyma,
só,
csipet fehérbors,
1 dl tejszín.
Ha van otthon:
3 cl száraz fehérbor,
vékonyra szelt füstölt tarja vagy
angolszalonna vagy bacon.

Kukoricafőzés:

Egy nagy lábos alját kibélelem szebb levelekkel. Rárakom a félbe tört kukoricákat, majd a tetejét befedem szintén szép kukoricalevelekkel. Felöntöm vízzel hogy teljesen ellepje és forrástól számítva 10-20 percig főzöm fedő alatt. Ha nagyon tejes a kukorica, 10 perc is elég neki, ha már érettebb, akkor kb. 20 perc. De enyni a maximum. A kukoricát minél tovább főzzük, annál keményebb lesz.

Leves:

Az újhagymákat karikákra vágtam, a zöldje nagyját pedig félretettem. A vajon sóval megpároltam a hagymát, aztán a kisebb kockákra vágott krumplit is hozzátettem és azzal együtt is pároltam még vagy 5 percig. Aztán felöntöttem a kukorica főzővizével és késhegynyi fehérborsot adtam hozzá. Ha szükséges, még sózzuk.
Közben a főtt kukoricákról késsel levágtam a szemeket és szétmorzsoltam. Az előzőleg félretett zöld újhagyma-szárrészeket kis karikákra vágtam.
Amikor minden puha volt a levesben, botmixerrel teljesen simára pürésítettem. Beletettem a kukoricaszemeket és hagytam rotyogni még 3-4 percig. Ha lett volna itthon fehérborom, tettem volna bele egy keveset. De bor nélkül is tökéletes.
Mikor lekapcsoltam alatta a lángot, akkor hozzáöntöttem 1 dl tejszínt is és beletettem a zöld újhagymakarikácskákat is.
Lehet sütni a tetejére szalonnát vagy sonkát is - de inkább ezt csak zöldségkerülő férfiemberek kedvéért. Mert önmagában is tökéletes. A kukorica vizétől eszméletlen, igazi kukoricaízt produkál ez a leves, tényleg nagyon finom. És nagyon gyorsan készen is van.
Ha túl sűrű lenne, kukoricafőzővízzel higítsuk.
Készíthetjük konzervből is, de akkor biztosan nem lesz ilyen finom. Ez egy igazi szezonális leves.

10 megjegyzés:

Adri írta...

Imádom minden formában!
Csodálatosak a képek!!!

Kiskukta írta...

Hogy ez mennyire finom lehet! Még soha sem gondoltam rá, hogy a kukorica főzővizét felhasználjam bármire.

Andi/cuki írta...

Pont egy kukoricaleves-recepten gondldtam! Meg is van, csudafinom lehet!:-))

duende írta...

Köszi szépen Adri! :)


Kiskukta, a szűk-ség hozta. Alig volt itthon valami... :) És tényleg isteni! :)

Andi, bátran ajánlom! Egyszerű és nagyon finom! :)

Ms. Poppy írta...

Az alsó fotón a színek hihetetlenül jók! Nagyon étvágygerjesztő, csak én attól félnék, hogy a főtt kukoricát még levesbe kerülés előtt lerágcsálnám, annyira szeretem.:)

Felhőlány írta...

Gyönyörű! :) Kétségem sincs, hogy finom is, sort kerítek rá hamarosan! Pazarló módon a főzővizet én is mindig kiöntöttem...

Krisztina írta...

ettem már ilyet, de az nem volt ennyire finom, ki fogom próbálni-)

Kata írta...

A levesképek eszméletlenül szépek! gratulálok; és abban sem kételkedek, hogy legalább annyira finomak is!:)

Dia írta...

Csodásan néz ki!

duende írta...

Ms. Poppy, köszönöm szépen! :)
Nálunk is általában elfogy csak úgy magában is, de most úgy tűnik túl sokat főztem egyszerre...


Felhőlány, jó étvágyat hozzá! .)


Krisztina, remélem ízleni fog! :)


Kata, nagyon köszi! :)


Dia, köszönöm szépen! :)