2014. október 18., szombat

Sütőtökös palacsinta

 
Legyen tiéd, ha kell,
az imádott szerencse,
de engem őrizzen
tetteimnek bilincse,

hagyjon a véletlen
a mézben vagy a sárban,
magam-varrta sorsot
hordjon mindég vállam. 
 
(Weöres Sándor)





Sütőtökpüré újratöltve. Volt még maradékom, palacsinta lett belőle.

Hozzávalók 3-4 főre (12 darab lesz belőle):
30 dkg sütőtökpüré,
15 dkg liszt,
4 tojás,
1/2 mokkáskanál só,
5 dkg kristálycukor vagy 3 evőkanál méz,
1 dl tejszín,
kb. 1,5 dl szódavíz,
zsiradék a sütéshez.

A hozzávalókból palacsintatésztát kevertem, és hagyományos öntöttvas sütőben kisütöttem. A tészta sűrűbb, mint a hagyományos palacsintatészta, a serpenyőben is lassabban terül szét, de sülés után finom lágy lesz, cseppet sem gumiszerűen vastag és nyúlós. A sütőtök íze is jól érződik, azért is tettem bele ennyi cukrot, mert az hozza ki.
Bármivel tölthető tulajdonképpen, én 25 dkg mascarponét fellazítottam kb. fél deci tejszínnel, darált mákot és porcukrot kevertem bele, isteni volt.
A sütőtökpüréből remek amerikai palacsintát is süthetünk, de tölteléknek is fincsi, hagyományos palacsintába is, rummal, fűszerekkel lehet tuningolni, karamellöntettel sem utolsó. :)


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi a verset!

Ráadásul, ha az ember a saját útján halad, akkor folyamatosan szerencsés véletlenekbe ütközik, akarva-akaratlanul is.
Én legalábbis ezt tapasztaltam. Ha másra hallgattam, nem volt jó, de ha magamra, az mindig bejött:)

Guszta a recept, csodás a kép, mint mindig!

duende írta...

Szívesen!
Ígyígy, én is így tapasztaltam.

és köszönöm. :)

Névtelen írta...

Kedves Duende!

Nagyon klassz a recept, mindenkinek ajánlom kipróbálásra : )

Köszi, P.

duende írta...

Kedves P.!

Köszönöm szépen és örülök hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Vajon teljes kiőrlésűvel vagy zabliszttel is jó lehet?

duende írta...

Nem tudom, de a puding (jelen esetben a palacsinta) próbája az evés. :) Ki kell próbálni! (Mondjuk én nem tenném, a teljes kiőrlésű lisztet csak kenyérben vagy kevert sütiben viselem el, egyébként másba szerintem nem való. :)) )