2021. december 8., szerda

Vaníliás rétestorta

 


A világ egyik legegyszerűbb sütije. És nagyon finom is. Bár az enyém nem lett olyan látványos, mint TT Konyhájáé, mert volt egy lejáratos túróm a hűtőben, így azt is beletettem a krémbe. Amúgy TT Konyháját szívből ajánlom, szuper a srác! 

Hozzávalók:
1 db 9 lapos réteslap csomag
3 db tojás
2,5 dl tej
csipet só
12-18 dkg kristálycukor ízlés szerint
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg olvasztott vaj
és az enyémben még van
1 negyed kiló túró és némi mazsola

Annyit változtattam az eredeti recepten, hogy kevesebb tej is elég hozzá, a megadott mennyiség túl sok. Valamint fel sem forraltam a tejet, fölösleges. 

A tortaformát kibéleltem szilikonos sütőpapírral. Ez fontos, mert nagyon híg a krémnekvaló, amit ráöntünk a lapokra. A réteslapokat egyenként megkentem vajjal és a videó szerint összegyűrve spirálban kiraktam vele a formát. A tojásokat alaposan kikevertem a cukrokkal, csipet sóval, reszelt citromhéjjal, majd a túrót belemorzsoltam és tettem bele mazsolát is. Ezt a híg öntetet aztán egyenletesen eloszlatva ráöntöttem az 5 percig elősütött lapokra. 
Sütés: alsó-felső 180 fokon az elősütés után még 20-25 perc. 

Nincsenek megjegyzések: