2009. szeptember 11., péntek

Házi májkrém - szalonnás, majoránnás, hagymás


Amikor meditálunk, rájövünk arra, hogy teljes mértékben felelősséget kell vállalnunk az életünkért, azért, hogy hogyan éljük azt. Nem okolhatunk senki mást, legyen szó bármiről is. Néhányan nem jól bánnak velünk vagy kihasználnak, nem értenek meg vagy szörnyű dolgokat művelnek velünk. Nem tagadjuk le mindezt, de többé már nem teremtünk problémát belőlük. 

(Acsan Szumedho) 





Még mindig hadiállapotok uralkodnak a lakásban. Viszont a konyha már használható legalább. Igaz, a teljes spájzom még a tárolóban... de legalább a robotgépet elő tudtuk bányászni.
Katasztrófa sújtotta területen és időben a szendvics, a hideg étel a legpraktikusabb. Pláne hogy a piac is tele gyönyörűségesebbnél gyönyörűségesebb paprikákkal, paradicsomokkal, fejes salátával, uborkával, hagymával. Nem tudok eleget enni belőlük, pedig tényleg nagy fogyasztó vagyok...

Hozzávalók 4 főre:
50 dkg pulykamáj (szív nélkül),
5 dkg szalonna (mangalica pl.),
1 kis fej vöröshagyma,
10 dkg vaj vagy zsír,
só,
frissen őrölt bors,
1 mokkáskanál majoránna,
1 mokkáskanál olaj.


A májat megtisztítottam, a darabokat félbe vágtam. A szalonnát kis kockákra daraboltam. Olyan szalonnát tegyünk az ételbe ami tiszta zsírszalonna, nem húsos. A hagymát apróra kockáztam szintén. Az összes hozzávalót a fűszerekkel együtt egy lábosba tettem a vaj kivételével, és fedő alatt kis lángon pároltam 25 percig. Aztán hagytam kihűlni. Robotgépbe tettem a vajjal együtt a kész májat szaftostul-mindenestül és krémesre daráltam.
Eszméletlenül finom. Friss házikenyérrel, sok zöldséggel - kell ennél jobb?!



23 megjegyzés:

Chef Viki írta...

:-))

Pont ilyet csináltam tegnap este - kakukkfűvel, mert az a gyengém :-)

Ahogy mondod: isteni!

trinity írta...

Jujj, de éhes lettem!!
Üdv újra itt!!!!

lúdanyó írta...

Nagyon jóval jelentkeztél megint :)

Ági írta...

Annyi mindenkinél látom, hogy ilyen házi májkrémeket kreálnak pillanatok alatt. Nekem is ki kellene próbálnom. Biztosan sokkal finomabb és egészségesebb, mint a dobozolt vackok.
Ha netán nem fogyna el elsőre, gondolom pár napot bír hűtőben, ugye?

Wise Lady írta...

Nagyon finom, bizony. No végre megkerültél.

Raindrop írta...

Szióka! :)) Örülök neked!

Ma én is májkrémes kenyeret ettem este hagymával, paradicsommal (és kakaóval). :D

ágota írta...

Birses-körte tetejére vele!

duende írta...

Viki, a kakukkfüves változat is isteni lehet! Én is nagyon szeretem! :)

duende írta...

Kösz, Trinity! :)

duende írta...

Köszi Lúdanyó! :)

duende írta...

Ágianyu, tényleg nagyon hamar megvan. És nagyon finom.
Szerintem, ha friss a máj, 2-3 napot tutira kibír hűtőben. Meg annyit kell gyártani belőle, amennyi kb. egy evésre elfogy, hiszen nincs is vele macera - gyorsan, egyszerűen elkészíthető.

duende írta...

Whise Lady, maga alá temetett a sok cucc... :)))
Még mindig csak félig vagyok itt. Ugyanis még mindig csak ideiglenesen állomásozunk a lakásban. A szobák most száradnak még csak - mármint a lakk a hajópadlón...

duende írta...

Szia Raindrop! Én is örülök neked! :)

Kakaóval?! :)))
Én is szoktam hasonlót. Pl. vajas-mézes kenyér hagymával és tejjel... :)))))))))))

duende írta...

Úgyúgy Liagota! :)
majd ha tudok már lekvárt főzni, lesz is finom birses körtelekvár, az tuti! :) A tavalyinak hűlt helye. Pedig csináltam jópár üveggel...

szepyke írta...

Akartam már kérdezni, hogy hova lettél. De látom, minden ok. Jó, hogy megint hoztál valamit nekünk!

erős ildikó írta...

Ennél tényleg nem kell jobb, egyszerűen tökéletes, köszi a receptet, el is mentettem.
Talán egy jobbat tudok mondani: hogy itt vagy megint velünk!

Ancsika írta...

Örülök, hogy mégis jelentkeztél és nem is akármivel! Tuti kipróbálandó! :)
Ha megszáradt minden és még a helyére is kerülnek a dolgok jösz, ugye???? :)

Ancsika írta...

Örülök, hogy mégis jelentkeztél és nem is akármivel! Tuti kipróbálandó! :)
Ha megszáradt minden és még a helyére is kerülnek a dolgok jösz, ugye???? :)

duende írta...

Szia Szepyke!

Lakástfelújitunk... :)) Bár már nagyon unom a hadiállapotokat, de legelább tiszta és szép lesz végre!

duende írta...

Köszönöm szépen, Napmátka! :)

duende írta...

:)) Igen Mian, jövök majd, csak kicsit ritkábban. :)

trinity írta...

Off:
ha időd engedi és kedved is van...http://zamatesillat.blogspot.com/2009/09/miert-is-lehetek-ma-halas.html

Palócprovence írta...

Örülök, hogy újra itt vagy! :))
A májkrém is klassz! Jó, hogy eszembe juttattad, a sajátomat még nem tettem fel...