2013. január 19., szombat

Téli vitaminsaláta


Minden titkos emberi kapcsolat - barátság, szerelem s azok a különös kötöttségek, mikor ellenfelek találkoznak és szegődnek el, életre-halálra! - ezzel a varázsos megérintettséggel kezdődik; az álomszerű érzékeléssel, amely igazán olyan, mintha az álomban a valóságot érzékelné az ember: tömegben, idegenek között egyszerre megérint egy szempár, egy hang, s mintha elszédülnél, mintha a jelent egyszer már megélted volna, mintha előre tudnád mindazt, ami történni fog, a szavakat és mozdulatokat is; s mindez a legkomolyabb, végzetes valóság; s ugyanakkor álomszerű.

(Márai Sándor)



Jó régen nem jelentkeztem, most meg jövök egy nemrecepttel... :) Csak egy egyszerű téli vitaminbombasaláta, de nagyon finom. Lereszeltem egy nagy sárgarépát, egy darabka zellert, egy darabka céklát, tettem hozzá fél fehér salátahagymát, megsimogattam a lelkét egy kevés balzsammal ecettel, sóztam, pici mézet is tettem rá, s olívaolajt, tökmagolajat. Borsozható is, de én a csilit is csilivel, úgyhogy azt morzsoltam rá... mert tényleg imádom... A kézitáskámban pl. mindig van parfüm mert az illat, az illat... az kell, napszemüveg csak mert dögös és olyan olaszosszínésznős és persze csili mert vannak olyan elvetemült rokonok és vendéglősök, akik nem tartanak készleten, és persze kagylóhéjak és szép kavicsok és madártollak. Ezek fontosak.




Önmagában is finom, de... hm. Hajában sült krumplival meg. Isteni. Nem beszélve arról, milyen jó meleget csinál a tűzhely a konyhában ebben a zord télben. És a saláta színe is... maga a tűz.


5 megjegyzés:

Anikó írta...

Ha hiszed, ha nem, én is többek között azért is csináltam tegnap a gubát, hogy menjen a tűzhely, mert az ilyenkor olyan jó, na meg azért, mert elpusztultam egy jó, édes akármiért, a nagy fáradtságra:-)))))

duende írta...

Bizony jó Anikó! :)
És én is elpusztulok perpill. valami édesért...

N.D. írta...

jaj, ez nagyon érdekes. Kinek mi lapul a táskájában, ami fontos. :) Nekem túlélő készlet: székely bicskával, evőeszköz készlettel, fájdalomcsillapítóval, könyvvel, napszemüveggel. Még lehetne fejleszteni, mert múltkor az unokahúgommal bennragadtunk a liftben, és még eszembe jutott pár apróság. Csak hát akkor meg egy kész bőröndöt kell cipelni nap mint nap.

duende írta...

:D Ígyígy. Maradnak a legfontosabbak. :)

Névtelen írta...

kagylóhéjak,szép kavicsok,madártollak...igen, így, ebben a sorrendben