Menzaromantika: krumplifőzelék sült párizsival



Minden csak játék.

Minden olyan könnyed, egyszerű, tiszta.





Főzelék ehetnékem volt... És krumplifőzeléket ezer és egy esztendeje nem főztem már, pedig nagyon szeretem. Plusz volt itthon tegnapról párizsimaradékom.
Gyors, egyszerű, olcsó és finom.

Hozzávalók 4 főre:
4 nagy, vagy 6-7 közepes krumpli,
2 dl tejföl,
2 evőkanál liszt,
só,
1 mokkáskanál pirospaprika,
1 nagyobb babérlevél,
1 teáskanál 10 %-os ecet,
1 pici (diónyi méretű) fej vöröshagyma,
2 evőkanál olaj.

A vöröshagymát nagyon apró kockákra vágtam és az olajon sóval üvegesre pároltam. Majd hozzáadtam a karikákra vágott krumplit, és fedő alatt még vagy tíz percig hagytam dinsztelődni. Aztán fölöntöttem vízzel, tettem bele egy babérlevelet, még sóztam. Mikor puhára főtt, a tejfölből, a pirospaprikából és a lisztből habarást csináltam, és ezzel sűrítettem a főzeléket. Öt percig hagytam rotyogni, de kevergettem közben. Aztán mikor már lekapcsoltam alatta a lángot, kevés ecettel ízesítettem. csak pici kell bele, hogy pikánsabb legyen. Parizert sütöttem hozzá feltétnek.

Megjegyzések

napmátka üzenete…
Érdekes, hogy a főzelékek nem tartoznak a kedvenceim közé, de ezt most megkívántam. Így, ahogy van, feltéttel együtt. Valamelyik nap megcsinálom. Amúgy is olyan téli-menü.
Fehérnyúl üzenete…
A régi jó kis rántott párizsi:):):)
duende üzenete…
:-)))

Mindenkinek jó étvágyat hozzá! :-)