Pudingos cseresznyés pite

.
... amikor gyerekkorban fára mászunk. Remélem, a lányok is másztak fára. Nagyon remélem. Nagyon jó dolog. Fölmászni a cseresznyefára, amikor érik a nagyszemű, fekete cseresznye... és fölmászol, és egy napot eltöltesz ott. Há' mi? Nem kell lejönni. Nem, egyáltalán nincs rá szükség. Van kaja, jó dús, leves, inni se kell... Megvan minden. Le tudsz ülni. Egy enyhe dőlésű ágra ráfekszel, egyszerűen minden megvan. Remélem, csináltatok ilyet. Évente egyszer legalább annyi cseresznyét enni, hogy fájjon. Szóval. Mi történik? Esszük a cseresznyét, és a cseresznye evéssel egyenes arányban jól vagyunk. Élvezzük az életet. Egymás után veszed le a szemeket, és bennem mindig az van - és ez órákon keresztül kitart - hogy most találok az előző szemnél egy még édesebbet.... és tényleg édesebb! Tudod persze hogy ez hülyeség... hát az nem lehet hogy két órája mindig édesebb szemeket találsz... De közben ezt éled át! Iszonyú jó! Ez még feketébb!  Úúú, ez volt a kukacos. Hát a kukac is tudja, mi a jó. Hát persze hogy ő is azt... És akkor a madárcsíptét. Hát a madárcsípte, mert kevesebb benne a víz. Ezért édesebb! Áááá.... És amikor úgy vagyunk, hogy egyetlen szemet sem bírunk már lenyelni... Egyetlen szemet se, és épp hogy le tudunk gurulni a fáról, mikor ezt megtesszük, tudjuk hogy érdemes élni. Most még, mert egy-két óra múlva úúúú.... na.  Jól vagyunk. 

(Pál Feri atya, előadásrészlet)


Legutóbb egy ropogós tésztás cseresznyést sütöttem, most kipróbáltam egy remegős-puha tésztás változatot. Igazából azt a hagyományos kis lapos gyümölcstortát akartam megsütni, de rájöttem, hogy évekkel ezelőtt kidobtam a sütőformámat. Mondván: utálok sütni és úgysem sütök sohasem... Így hát, most megcsináltam, de az egészet egyben megsütöttem.

Egyszerű kis süti, langyosan a legfinomabb.

Hozzávalók a tésztához:
10 dkg liszt,
6 dkg porcukor,
1 mokkáskanál sütőpor,
1 csipet só,
2 tojás,
2 kanál víz,
1 vaníliás cukor.
A pudinghoz:
1 vaníliás pudingpor,
5 dl tej,
4 evőkanál kristálycukor.
Plussz:
3 evőkanál búzadara,
60 dkg kimagozott cseresznye,
3-4 evőkanál kristálycukor,
és aki szereti: 1 mokkáskanál fahéj.

Kimagoztam a cseresznyét. Begyújtottam a sütőt.
Elkészítettem a pudingot a tasakon lévő leírás szerint.
Kivajaztam és liszteztem a közepes méretű tepsit. A tésztához való anyagokat egy tálba tettem és robotgéppel alaposan kikevertem. A kész tésztát a tepsibe öntöttem. Megpöttyöztem egyenletesen a pudinggal, aztán megszórtam vékonyan búzadarával, majd eloszlattam rajta a cseresznyét. Végül fahéjas porcukorral még meghintettem a tetejét. Körülbelül 30 percig sütöttem 3/4-es lángon.


Könnyű kis remegős-puha pite lett. És pillanatok alatt elkészült. Bármikor készíthető befőttből is, vagy cukrozott cseresznyéből.

Megjegyzések

Fahéj és Feta üzenete…
Szia,
Remek ötlet pudinggal kombinálni, már mentettem is és a héten biztos kipróbálom.
Köszönöm:)
szepyke üzenete…
Kezdem magam sajnálni, mert ha mindent megcsinálok, amit cseresznyéből mostanában felkínáltok nekem, ki sem jövök a konyhából hetekig. Tesség abbahagyni, és ebből küldeni egy fél tepsivel, én meg küldök helyette cseresznyét. Szerintem ez korrekt ajánlat, nem? :D
sedith üzenete…
Hmmm, de megenném! Van némi cseresznyém, lehet ki is próbálom!:)

Amúgy megint kb. egyidőben tettük fel bejegyzéseinket!:D Nem először történik meg, hogy egymás után vannak a gasztro-n!
napmátka üzenete…
Már látom is a választ a másik bejegyzésednél feltett kérdésemre: szóval nem a piacról származik most e sok finomság, hanem ama bizonyos hegyről?
Nagyon szép lett a pite, és a bevezetőd is tetszett megint!
duende üzenete…
Szívesen, Fahéj és Feta! :)
Én is mentettem már pár jó receptet Tőled, de hogy mikor kerül sor rájuk... azt nem tudom így a nagy gyümölcsdömpingben... :))
duende üzenete…
Szepike, Dunába vizet?! :))

Harmadik napja most ültem le úgy igazán... Rengeteg elraknivaló volt.
duende üzenete…
Majd megnézem, Edit! Harmadik napja épp csak arra volt időm, hogy gyorsan feltegyem a blogra a készítményeket, mert nem lehet elmaradni velük. Minden olyan gyorsan leérik, mintha romasztoag kergetén a gyümölcsöket... :))
duende üzenete…
Köszönöm, Napmátka, mindkettőt! :)
lencsike üzenete…
Kedves Duende! Szeretném ma vagy holnap megsütni ezt a kis finomságot, mert a gyerekem ma reggel is azzal keltett, hogy "csejesz pite":) Már akkor kiírtam, mikor feltetted, csak most vettem észre, hogy a tésztájában nincs vaj. Ez szándékos vagy kimaradt? Köszönöm
duende üzenete…
Kedves Lencsike!

:)

Nem kell bele vaj, a forma kikenéséhez viszont lehet bőségesen használni. Nem tudom, ismered-e azt a régi, hagyományos kis lapos gyümölcstortát, aminek olyan a formája, hogy van pereme, és mikor megsül a tészta. meg kell fordítani és lesz a közepében egy mélyedés a pudingnak és gyümölcsöknek. Na ez annak a tésztája, meg pudig is van benne, csak én összesütöttem. Mert bolond fejemmel kidobtam anno a formámat. :))

Szóval nem kell bele. :)
lencsike üzenete…
Nem ismertem azt a régi, hagyományos gyümölcstortát, de jelentem, elkészült a pite, szerintem hasonlít az íze, jellege a clafoutisra. Gyerek nem bírta abbahagyni, anyuka rájárt egész nap, az éppen francia honban leledző apukától pedig azt az infót kapta alig fél órája, hogy az eredeti clafoutisban benne szokták hagyni a cseresznyében magot, mert úgy finomabb, a magtól kap egy enyhe kesernyés plusszt. Figyelemmel kísérve posztjaidat gondoltam, megosztom veled ezt a fontos adalékot:)
Judit üzenete…
Finom !!!
A mai ebédhez ez volt desszert (hiszen cseresznye szezon van). :)
Kevés munkával, ízletes sütemény.
duende üzenete…
Jaj, Lencsike, most látom hogy nem válaszoltam - pedig mindig szoktam. Elfelejtettem, de most akkor pótolom: Köszönöm az infókat, és örülök hogy ízlett! :)
Maggal még nem sütöttem, de ami késik, az nem múlik! :)



Judit: Köszönöm! :)
Nagyon örülök hogy ízlett! :)