2011. november 7., hétfő

Bögrés csokitorta saját levében


Az archaikus Egyiptomból különös emlékünk maradt fenn. Huszonkét kép; amelyet ma is kártyajáték huszonkét lapjaként használnak, huszonegy darab betűvel megjelölve és megszámozva egytől huszonegyig. A képsorozatban az utolsó, betű és szám nélkül, a bolond.
A bolond a becsvágyon kívül áll. Megtanulta Timontól az átkot, hogy ezen a világon minden görbe, csak a gazság egyenes.
... A bolond bölcs? A bölcs bolond? Igen. Milyen kár, hogy a bolond egy okos szót sem mondhat, mikor az okosak olyan bolondok.

(Hamvas Béla: Arlequin)





Tegnap mégiscsak vasárnap délután ránk tört az édesség ehetnék. No, bonyolult sütire még ilyen esetben sem vagyok hajlandó. Ezt a nagy süteményes könyvemben találtam. Összeállítása mindössze 10 perc. Egyszerre kész a torta és az öntet. Őszintén szólva föl sem akartam tenni a blogra, de vittem át szomszédasszonynak belőle és lelkendezve jött át utána, hogy kéri a receptet, mert még életében nem evett ennél csokisab csokisságot és hogy ez volt a legfinomabb csokis süti, amit valaha evett... :) Valóban isteni és ha már ekkora sikere volt, kénytelen vagyok megosztani veletek is. Kikötésem azonban van: szigggorúan egy gombóc fagylalttal tálalandó, a süti éppcsak langyos legyen. Így a legistenibb.

Hozzávalók 5-6 főre:
a tésztához:
1 bögre* liszt,
1 teáskanál sütőpor,
1/4 bögre kakaópor,
3/4 bögre cukor,
1/2 bögre tej,
5 dkg olvasztott vaj,
1 tojás.
Az öntethez:
1/4 bögre sötétbarna nádcukor,
1/2 bögre kristálycukor,
1/4 bögre kakaópor,
3/4 bögre forróvíz.
A tálaláshoz:
vanília- vagy csoki- vagy karamellfagyi.

* 1 bögre = 2,5 dl

A tortát 18 cm-es formában készítsük, mert különben az öntet kifut.
A sütőt előmelegítjük 160-170 fokra. A tortaformát kivajazzuk, a széleit is. Egy nagy tálban egyszerűen csak összekeverjük a torta tésztáját. Ne legyen nagyon híg, olyan muffin-tészta sűrűségű legyen. Belekanalazzuk a tortaformába. Ugyanabba a nagy tálba, amiben a torta alapját kevertük, az öntetet is kikeverjük. Csomómentes legyen, jól keverjük el a hozzávalókat. Majd óvatosan öntsük a tésztamassza tetejére. Mehet is a sütőbe. Körülbelül 30 percig sütjük. A sütés alatt megfordul a tortánk: a tészta kerül felülre és az öntet alulra. Langyosan tálaljuk, minden tányérra kerüljön tészta, öntet és egy-két gombóc fagylalt. Mesésen, pazarul csokoládés.

Figyelem! Akinek nem zár tökéletesen a tortaformája, az bélelje ki sütőpapírral, nehogy a folyékony öntet kifojjon a sütés során. Vagy süsse sütőálló lábosban vagy fazékban.
A 18 cm-es formába a bögre mérete lehet 2,5 dl-től 4 dl-ig.

11 megjegyzés:

chriesi írta...

Mmmm..nekem most pont erre lenne szükségem...

Elif írta...

Na tessék, nem csak az én fiam kívánja a fagylaltot novemberben! :D

Anikó írta...

Hát ezt tuti elkészítem, valami pazarul néz ki és a leírás alapján tényleg isteni lehetett, már most majd meghalok, úgy ennék egy kicsit belőle:-))))))

Unknown írta...

Nahát, tarokklapok! Hogy valaki így tudjon sütni-főzni, és még tarokkozni is tud:)

Tálaló írta...

Üdv a szomszédasszonyodnak.
Nélküle megfosztottál volna bennünket egy gyors,bánatűző finomságtól.Mikor nyakunkon jónéhány mélabús,téli nap.
Ejnye-bejnye:))

Barbi konyhája írta...

Fantasztikus recept, már vettem le én is kettő csokis villámsütit, ez lesz a harmadik! Gyönyörűen tálaltad, az embernek csorog a nyála!
Bevallom, hogy megsütöttem a "Marokkói tükörtojást"! Fenséges lakomát csaptam, először én, aztán Apa is odavolt! :)) Örök hála!!!

duende írta...

Kedves Lányok-Asszonyok! Úgy látom, tényleg nagy sikere van ennek az egyszerű kis sütinek. :)) Jó étvágyat hozzá, remélem ízleni fog nektek is. :)

Andrea: :)) A tarokk egy fantasztikus játék!

Barbi: örülök hogy ízlett nektek is! :)

Roza írta...

Ezt én is elviszem, és el fogom készíteni!:) Nagyon jól hangzik:) És guszta!:)

duende írta...

Roza: Köszi, remélem ízlik majd! :)

Névtelen írta...

Megsütöttem. Gyors, fantasztikusan finom, ÉS! alig van mosogatni való utána:). A tésztára szórtam rusztikusra vágott narancshéj darabokat és chili paprika magokat. Irigykedjetek nyugodtan, most eszem mmmmm:). Innentől beindul az agymenésem is. A legközelebbi adagot száraz vörössel fogom csinálni. Köszönöm, jóhogyvagy Duende!
edit

duende írta...

Kedves Edit!

:) Örülök, hogy sikere van! :) És milyen jó ötlet a narancshéj is, a csili is, a vörösbor is! Köszi szépen. Legközelebb én is megfűszerezem-bolondítom kicsit! :)

És köszönöm. :)