2010. február 5., péntek

Herbatea fogfájásra, gyulladásra

..

Tűzben, üstben siklóvér, 
Gyíkfarok és kígyóvér, 
Csúnya pikkely sárkányér, 
Múmiából préselt vér.

Varázs, varázs, ősi varázs, 
Éget mint, az izzó parázs. 
Varázs, varázs, ősi varázs, 
Éget éjjel az izzó parázs, 

Átkot, ártást kergess el!

                                                             (Harry Potter)


Kedves uramnak a múlt héten iszonyatos fogfájása volt. Két napot végigkínlódott algopirinekkel - éjszakai alvás nuku.
Harmadik nap este elővettem a varázstudományomat és összeállítottam neki egy teakeveréket. Már aznap éjjel végigaludta az éjszakát, másnap hellyel-közzel fájt csak a foga, és harmadik napra elmúlt teljesen a fájás. Pedig nagyon be volt gyulladva a fog gyökere, mert az egész arca fájt és 38 fokos láza is volt tőle két napig.
Gondoltam, ha már egyszer ilyen jó szert sikerült kevernem, megosztom. És legalább én sem felejtem el a receptet.

A keverék:
1 evőkanál zöld tea,
2 evőkanál kamillavirág,
1 csapott evőkanál macskagyökér,
1 csapott evőkanál orbáncfű,
12 db szegfűszeg,
3 liter víz.
Ízesítés:
1 citrom leve,
némi méz.


A macskagyökeret és a szegfűszeget mozsárban összetörtem. Figyelmeztetés: a közelünkben bóklászó macskákat telepítsük ki a lakásból a tea elkészítésének idején. Teljesen megkukulnak a macskagyökértől. Velünk élő négylábú macskalényt kb. 10-szer kaptam le a pultról mikor már fejjel félig benne volt a teás lábosban.
Szóval a fenti keverékre forrásban lévő vizet öntöttem, hagytam állni negyed órát majd leszűrtem. Azon forrón belecsavartam egy citrom levét és kevés mézzel ízesítettem. A teát egész nap elosztva kell megiszogatni.
Ezt a keveréket másnap is elkészítettem. Szintén egész napos iszogatás javasolt.
Még két napig teáztattam a páromat, de harmadik, negyedik nap már csak kamillából és zöld teából készítettem a keveréket 1-1 arányban. (2 csapott evőkanál kamillatea, 2 csapott evőkanál zöldtea, 3 liter vízhez.) Fogfájhás, gyulladás nyom nélkül felszívódott. :)


Tipp: nekem mindig van itthon szegfűszegolajam. Kiváló érzéstelenítő fogfájásra, a fogorvosok is ezt használják. Egy vattadarabra pár cseppet kell cseppenteni, és a fájos fog mellett tartani a szájüregben. FIGYELEM: az illóolajok rendkívül tömények, belsőleg TILOS használni őket! Marnak. És csak 100%-os, gyógyszerkönyvi minőségű, eredeti illóolajat használjunk. Lenyelni nem szabad belőlük! Fitotékákban, Rossmannban. DM-ben kaphatók. A párologtatásra használt olcsó olajok alkalmatlanok és TILOS gyógyászati célra használni őket.

21 megjegyzés:

vegavarázs írta...

remek, köszi!

Marcipán és Frutti írta...

Húúú Duende!Stresszre,nemalvásra,rémálmokra nincs valami jó kis varázsitalod?A férjem lassan már úgy néz ki,mint egy Zombi:(

Zsiri írta...

Az ilyen receptúra mindig jól jön, jobb mint a sok kemikália. Fejfájásra nincs vmi jó természetes gyógymód?:P

Zsiri írta...

Duende, azt hiszem ezt elrontottad, mostantól Te leszel a bloggerek gyógyásza :-)))

Kata írta...

Tök jó, nagyon ügyes vagy! Én is szoktam teázni, ha valami nem o.k., akkor előveszem Maria Treben könyvét, és abból kiókumulálok valamit:)

duende írta...

Vegavarázs: szívesen! :)

Marcipán és Frutti: de van. macskagyökér és orbáncfű keverék azonos arányban. Lefekvés előtt meginni. Egy mokkáskanál macskagyökeret forralj 5 percig 4 dl vízben, majd mikor lezárod, adj hozzá 1 mokkáskanál orbáncfüvet is. Hagyd állni 15 percig, szűrd le és igya meg a párod. Minden este, egészen addig, míg nyugodtan nem alszik.
Véleményem szerint 1 hét elteltével helyrejön.
A macskagyökérnek irdatlan büdös szaga van és pocsék íze, de rendkívül hatásos!
(Valiriana officinalis - ez az eredeti természetes valeriana.)
Az orbáncfű pedig varázslatos növény: az álmok mélyén hat, csodálatos növény.

duende írta...

Zsiri, Vegavarázs oldalán találsz egy jó ayurvédikus receptet fejfájásra: sós alma minden reggel tíz napon át. Egy alma szeletelve és besózva mint a paradicsomot szokás. Éhgyomorra kell fogyasztani. Én kipróbáltam, nagyon hatásos! :)

duende írta...

Kata, Maria Treben zseniális! csodálatos ember volt és nagyon jók a teái!

ahimsa írta...

Köszi, hogy megosztottad ezt velünk!! Recept elmentve.

Julika írta...

Húúúú a fejfájásra ki kellene próbálnom.

Marcipán és Frutti írta...

Köszönöm!Feltétlenül kipróbáljuk!!!

duende írta...

Labdarózsa: szívesen! :)
Julika, ártani biztosan nem fog. Nekem használt is.

marcipán: szívesen!

Névtelen írta...

Nagyon köszönjük. Előfordul, hogy van a családban fogfájós páciens. Legközelebb feltétlenül kipróbálom rajta. A cicuson jót mososlyogtam :) El tudom képzelni hogy érezhette magát a macskagyökértől.

Aliz írta...

Tegnap megfőztem a teát. Még nem találkoztam a macskagyökérrel, és nem tudtam, hogy milyen hatása van a macskákra, de a mi csincsilla perzsa, műtött fiúcicánk úgy rákattant már a nylon szatyorra is, amiben volt, hogy az hihetetlen. Vonaglott a padlón már csak az illatától is. Nagyon kis helyes volt. Ma olvastam a neten a macskákra vonatkozó hatásáról. Már mindent értek. Már ezért az élményért megérte, hát ha még használ is a tea...:) Köszönöm szépen.:)

duende írta...

:)) Alíz, nagyon megnéztem volna! :)

majd írd meg légyszi, használt-e a keverék, jó? Köszi szépen!

Aliz írta...

Duende!
Most nem fogfájásra akartam, így nem tudok látványos eredményt és csak feltételeztem, hogy esetleg gyulladás lehet, amire kipróbáltam. Így nem tudom, hogy jó-e vagy nem, de ártani biztos nem árt, és gyakran szokott begyulladni a fogínyem az egyik fogam alatt, most éppen nem, így lesz még konkrét eset, amikor ki tudom próbálni.:)

duende írta...

Ááá, értem! Bár kívánom: soha többé ne legyen alkalom rá! :)

Turák Kinga írta...

hát ezt most meg is csinálnám, csak épp a macskagyökér hibádzik... az ínam lehet begyulladva és néha napján be-bevillan...

Turák Kinga írta...

azt hiszem, a kommentekből szemezgetek és ha nem bánjátok - természetesen forrás megjelelöléssel - a fűben fában oldalamra felteszem...

duende írta...

Kedves Kinga!

Próbáld meg a csak zöld tea, kamilla keveréket, szerintem az is működik!

És vidd nyugodtan!

Turák Kinga írta...

köszi, bár sztem, a macskagyökéren kívül minden van itthon... de kb. pár napon belül az is lesz :)