2010. február 12., péntek

Citromos, zöldborsos tarja

.


Mióta elkészült a citrom"befőttem" - sóban eltett citrom -, azóta sok ételhez használom. Mindenkit csak bátorítani tudok hogy készítse el, mert az íze semmihez sem fogható. Teljesen más, mintha sóznánk + citromoznánk a húst, vagy a halat.






Hozzávalók 4 főre:

6-8 szelet tarja (étvágy szerint),
1 darab sóban érlelt citrom,
1/2 üvegnyi sós lében eltett zöldbors,
angol vagy német mustár (az a darabos, édes),
1 szál rozmaring,
6-8 gerezd fokhagyma,
2 evőkanányi olívaolaj.




Kivettem egy egész citromot a só alól, deszkán négybe vágtam. A citromgerezdekkel bedörzsöltem a tarjaszeleteket - ugyanis sok só van bennük. A húst ezen kívül bekentem a darabos, édes mustárkrémmel is, majd olívaolajjal meglocsolt jénaiba fektettem a szeleteket egymás mellé. Apróra vágtam a már emlegetett citromot és a húsok tetejére szórtam belőle. Megszórtam zöldborssal is, tettem rá egy több darabba vágott ág rozmaringot is, és egész fokhagymagerezdeket. Még egy sor hús következett, amire ugyanezek kerültek. Lefedtem alufóliával a jénait és 250 fokos sütőbe tettem. Mikor fél órája már sült a hús, a sütő rácsára a jénai mellé betettem megmosott, egész krumplikat héjukban. Még egy órát sütöttem a tarjákat, az alatt a krumpli is elkészült.

Isteni finom. Ebéd közben jutott eszembe, hogy legközelebb mozsárban török össze mustármagot, elkeverem majd mézzel, kis olajjal és ezt a keveréket kenem a húsra. Meglátjuk, mennyiben lesz más az íze.

12 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

régóta szemezek én is a sózott citrommal, de vhogy napolódik. Milyen jó, hogy kis képet raksz a hozzávalók mellé!

duende írta...

Csak ajánlani tudom Dolce Vita! Fergeteges aromája van.

Köszi! :)

szepyke írta...

Én is gondolkodtam, hogy teszek el így citromot, de nem tudtam, hogy mit csináljak majd belőle... Nah, hát, például ezt! Köszönöm!

L.Krisztina írta...

Mindig szemeztem vele olyan szép a sózott citrom fotókon, :) meg különben is én imádom a citromot, a díszítésre szánt szeleteket, is mind bekajálom, héjjal meg mindennel:) én még a fehér részét is szeretem:))Gyönyörűségesek a képek:)))

duende írta...

Szívesen Szepyke. A citrombefőtt szerintem a világ 8.-ik csodája. :))

duende írta...

Én is citromfüggő vagyok Kriszti, és ha Te is, akkor ne habozz! El fogsz alélni tőle, valami mesés. A visszamaradt sónak is olyan íze-illata van, hogy....

trinity írta...

Ígértem, hát itt vagyok:))
És mire jövök? - fantasztikusat főztél megint!! Csorog a nyálam!! A kenyér is szuper lentebb!!

trendo írta...

A rostélyon ropogósra
pirult már a flekkenem,
előrántom hamarjában
és mustárral megkenem! :)

duende írta...

Köszi Trinity :)

duende írta...

Trendo, kiapadhatatlan vagy! :)

ZÖLDKOSÁR ∞ MEGYEBIRÓ JOLI írta...

Én az utolsó pár mondatért vagyok rendkívül hálás. Az angol és német édes mustárban van cukor, és mivel az uram cukorbeteg, sajnos mellőznöm kellett ezt fajta mustárt a konyhából. Na de most……. köszönöm!

duende írta...

Joli, most készülök a mustárokra - mármint a blogra feltenni. :)