2010. február 9., kedd

Egérkék narancsszirupban


Egér, egér, kisegér,
van-e fogad hófehér?
Adjál nekem vasfogat,
Adok neked csontfogat!

(Benedek Elek: Egér, egér, kisegér - részlet)




Horváth Ilona egérke néven nevezi. Férjuram elnevezte palacsintafánknak. Valamint közölte, hogy ilyet ugye máskor is csinálsz majd?

A recept villámgyors és egyszerű.

Hozzávalók 4 főre:
A tésztához:
25 dkg liszt,
1 csipet só,
1 csapott evőkanál kristálycukor,
kb. 1 és 1/2 dl tej,
2 evőkanál mazsola,
1 vaníliás cukor vagy vanília-kivonat,
1 narancs reszelt héja,
1 teáskanál sütőpor.
A sziruphoz:
3-4 narancs leve rostosan,
2 evőkanál barna nádcukor,
4 evőkanál kristálycukor,
3 cl rum.

A tésztához valókat alaposan kikevertem és hagytam állni 20 percet. Az állagának a "sűrű palacsintatészta" kategóriánál is kicsit sűrűbbnek kell lennie. Épp hogy lefolyjon a teáskanálról, mert ilyen kicsi kanállal szaggatjuk majd.
Míg állt a tészta, elkészítettem a szirupot: a narancsok levét kifacsartam egy kislábosba, hozzákevertem a cukrokat és a rumot is, majd 10 percig főztem felforrás után hogy kicsit besűrűsödjön.
A szirupba is reszelhetünk egyébként narancshéjat. Egyszerre édes és üdítő. Az egérkéket a sziruppal leöntve, forrón tálaltam.
Az egérkéket egyébként tálalhatjuk lekvárral is, vagy azon forrón ahogy kiszedjük az olajból bele lehet forgatni fahéjas vagy kakaós porcukorba is. Vagy akár tojásfehérjés cukormázba is. Még este is ropogós és nagyon finom volt.
A mazsola, reszelt narancshéj el is hagyható a fánktésztából.

11 megjegyzés:

Ancsika írta...

Hm! ez jó!!!! :)

L.Krisztina írta...

Tegnap készítettem, imádom én meg régen volt egy gyerek műsör ahol a gyerekek megmutatták a kedvenc ételeiket, és én ott hallottam először. Azóta is a család kedvence:))

duende írta...

A klasszikusok mindig jók, Kriszti! :)

Csibe írta...

Jaj, de szeretem! Ez a szirupos ötlet nagyon jó! ...és ezek a fotók, csodaszépségesek!

Wise Lady írta...

Erről már el is feledkeztem, pedig már próbáltam réges-régen. Frissen nagyon finom!
A narancsszósz jó ötlet hozzá!

Kata írta...

Megint egyre gondoltunk?:) tetszik a narancsszósz! Hát ha még azt is tudnád, hogy lencseleves is volt, igaz, csak hasonló...

szepyke írta...

Hát, igen... Nem szeretem az egereket, de ezt az egeret bírnám...:)

duende írta...

Csibe, köszi szépen! :)

Whise Lady: tényleg nagyon finom és egyszerű. A narancsszirup hirtelen ötlet volt, és meg is tartom, mert nagyon finom. :)

Kata, sokszor vagyunk egy hullámon! :)

duende írta...

Szepyke, ezek garantáltan nem futnak szét a lakásban! Maximum a szánkba pottyannak be, és milyen jól teszik! :)

Thrini írta...

Nem forraltad a tejet és főzted bele a lisztet, ugye jól olvasom?
Így egyszerűbbnek tűnik, legközelebb kipróbálom.

duende írta...

De nem ám Thrini. Csak össze köll kutyulni, oszt kész. Hagyni kell állni 20 percet, hogy a sütőpor dolgozhasson benne. Ennyi. De isteni, nekem sokkal jobban ízlik, mint a Horváth Ilonás. Ez egyébként az indiai konyha egyik jellegzetes édessége is, csak ők kisütés után még gyümölcsös joghurtba áztatják.
A tésztába nem kell a narancshéj sem és a mazsola sem, ez csak egy direkt citrusosra kitalált verzióm. De az alaptésztába ezek sem kellenek. Nagyon ropogós és finom.