2010. június 24., csütörtök

Meggyes ropogós



Nem nekünk vannak titkaink, hanem az igazi titkok birtokolnak minket.


(Carl Gustav Jung)




Ezt a sütit már másodszor készítem. Előszörre olyan gyorsan elfogyott, hogy fotózni sem volt időm. Ms. Poppyé az érdem, nála találtam - hálám örökké üldözni fogja... :))
Szeretem az egyszerű, nagyon finom és gyorsan elkészíthető édességeket. Amely desszert nem tudja felmutatni ezeket a kritériumokat, az lehet tőlem csodás, gyönyörű meg minden - de nálam szóba sem jöhet. Kivétel a kelt tészták.


Na ez ilyen. Egyszerű, gyorsan készen van és hihetetlenül finom! És még egy nagy előnye van. Bármilyen idénygyümölcsből készíthető. Sőt. Lehet tölteni lekvárral, pudinggal, csokikrémmel, stb... kinek mi szimpatikus.
A receptet híven követtem, tökéletes.

Hozzávalók kb. 16 darabhoz:

A tésztához:
18 dkg liszt,
6 dkg vaj,
1 csipet só,
3 csapott evőkanál porcukor,
1 evőkanál rum,
1 vaníliás cukor,
1 tojássárgája,
1 evőkanál tejföl.
A töltelékbe:
20 dkg kimagozott megy,
1-2 evőkanál porcukor (attól függ, mennyire savanykás a meggy),
a kenéshez 1 tojásfehérje.
Plussz:
bő olaj a sütéshez,
a tetejére porcukor.

A tésztát gyorsan összeállítottam, gombócoltam, majd folpackba csomagoltam és hűtőbe tettem 1 órára. Közben kimagoztam a meggyet és lecukroztam.
Mikor már állt egy kicsit a cukorben és levet engedett, akkor kézzel jól kinyomkodtam a gyümölcshúst és egy kis tálba tettem. Jó sok cukros leve maradt, azt szörpként megittam.
Ha kinyomkodjuk a gyümölcsöt, akkor nem áztatja el a tésztát, nem folyik ki és nem fog a forró olaj spriccelni.



A tésztát kissé lisztezett deszkán 1/2 cm vastagra nyújtottam és 10-szer 10 cm-es kockákra vágtam. A leeső tésztákat is összegyúrtam, azt is kinyújtottam, kockáztam. Minden kockát lekentem tojásfehérjével és mindnek a közepére meggyet tettem. Félbehajtottam a lapokat, majd a széleket összenyomkodtam. Végül minden kis rudacska széleit villával is összenyomkodtam, hogy biztosan ne nyíljanak szét.
Egy kislábosba 4-5 cm magasan olajat öntöttem. Egyszerre csak 2-2 darabot sütöttem. Az olaj gyöngyözzön, de ne égjen. Figyelni kell, mert gyorsan sül. Konyhai papírtörlőre kiszedegettem és porcukorral megszórtam. Nagyon finom! :)


Tipp: ehhez a sütihez választhatjuk tésztának a csörögefánk tésztáját is.

22 megjegyzés:

Thrini írta...

És én ezt miért nem láttam?! Megyek megnézem!
Istenien néz ki! Ja és, ami a lényeg, meggyes!!!! :)

IZs írta...

Végre valahára, remélem megtaláltam álmaim receptjét! megmagyarázom: vagy Nagylaposon egy csárda, és ott lehet kapni majdnem ilyen sütit, csak az túróval van töltve fahéjas tejföllel leöntve, és eddig nem sikerült rekonstruálni, jobb-rosszabb próbálkozásaimat ugyan a gyerekek hősiesen elfogyasztottták, de remélem holnap kiderül ez az igazi!

Ági, aki főz írta...

Nos, először is gyönyörű! Nekem a mekdonáldszos hasonlóság jutott eszembe, de biztos ez ezerszer finomabb!
Ennek is mindig a tölteléke a legforróbb?

Ms. Poppy írta...

Ez valami mennyei lehetett! A meggy nekem is nagy favoritom, s most csorog a nyálam, annyira guszta. Holnap én is ezt sütöm, de ismét eperrel, kihasználom az utolsó szedés eredményét.:)
Nagyon örülök, hogy bejött a recept, ami nem az én érdémem, sajnos, de kipróbáltam, jónak találtam, és megosztottam, hogy terjedhessen, mert ez jó!:D

Csibe írta...

Istenien néz ki!...és milyen szuper recept. Cseresznyém van, lehet, hogy holnap ki is próbálom.

Vera írta...

Én valami nagyon nagyon hasonlót készítettem :)) Majdnem teljesen ugyan ez :)

duende írta...

Nem tom Thrini... :)))


IZs, majd írd meg légy olyan kedves, hogy olyan lett-e! :) Köszi szépen előre is!
Túrósan sem lehet biza rossz ez...


Köszi szépen Ági! Igen, hasonlít a mgdonáldosra, csak finomabb! És igen, a közepe forró! :)


Ms. Poppy, mégegyszer köszi a receptet, ez már családi marad, sokszor fog még készülni! :)


Csibe, a cseresznyét fűszerezd meg szerintem, hogy ízesebb legyen. Fahéjjal, citromlével... :)


Édes és Keserű, látod nin cs új a nap alatt... :) De még nem láttam a blogon, vagy csak elkerülte a figyelmem?

Vera írta...

Hát igen, ételben nem nagyon lehet újat alkotni, és szerintem tök jó, hogy ugyanaz másnak is eszébe jut.

Nem, még nincs fenn. Még tartogatom :) de van azért különbség a két recept között.

karamella írta...

Húú.. ez nagyon tetszik!!

És most a titkos idézet is!!!! :)

Wise Lady írta...

Nagyon jó recept, én is kipróbálom!
Sabloncsere volt?

duende írta...

Édes és Keserű: na majd lefigyelem! :))


Karamellaa: örülök! :) A süti tényleg isteni! :)


Whise Lady: szerintem a kisfiadnak is nagyon ízlene! :)
Igen, próbálkoztam...

Limara írta...

Gyönyörű! Én is mentettem a receptet!:))

Moha írta...

Egyszerű és nagyszerű! Viszem a receptet én is!

Padparadsa írta...

Istenien hangzik!

Praliné Zsuzsi írta...

Én is elmentettem! Én a házi eperlekváron gondolkodom erősen tölteléknek :)

duende írta...

Lányok, szerintem Ms. Poppy most erősen csuklik! :)


Ma sütöttem megint, mert volt maradék megygem, meg sűrű csokikrémem. Csokis-megygesen is fantasztikus! :)

Eisenstock Ildikó írta...

A süti pompásnak tűnik, a napi mottó pedig az agg mesterhez illően elgondolkodtató.

Csibe írta...

Szia, megcsináltam ma, isteni finom!
Viszont nekem kb. fele mennyiség jött ki mint írtad - elvileg jól kisodortam :( mit ronthattam el?

duende írta...

Ildikó, a süti világbajnok!
Jung pedig, mint mindig és for ever: zseniális. :)


Csibe, szerintem semmit, lehet hogy nagyobb kockákra vágtad. Nekem asszem olyan 16-18 db lett.

Örülök hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Máris megyek a meggyért!

Raindrop írta...

Jesszusom, ájulat!
Rég láttam ennyire gusztusos, és szépséges bejegyzést. :)

duende írta...

Drotósvizsla, jó annak, akinek van! :) Én sajna most nyáron csak a piacot tudom meggyügyben látogatni...


Raindrop, aranyos vagy, nagyon szépen köszönöm! :) A süti sem utolsó ám! :)