2010. június 13., vasárnap

Marinírozott bébicékla

..

Egy fiatal nő álmodik. Álmában egy hatalmas, sötét árny üldözi. Az asszony menekül, bujkál, reszket. Az árny végig a nyomában. A nő végül sarokba szorul. Remegve fordul szembe a sötétséggel és elcsukló hangon kérdezi:
- Mit akar maga tőlem?
- Hogy én mit akarok??? De hát asszonyom, hiszen maga álmodik engem!


(ismeretlen)






Ez a recept már egyszer szerepelt nálam. Cipolle al balsamico néven.
Ma megláttam a piacon ezeket a gyönyörűséges bébicéklákat és naná hogy nem tudtam otthagyni őket... :) Gondolkodtam, hogyan készítsem el ezeket a zsenge finomságokat. S mivel ezer fok van már napok óta árnyékban, mindenképpen valami salátaféle motoszkált a fejemben. És akkor beugrott az a bizonyos olasz marinált lilahagyma, amit rettentő módon szeretek és sokszor készítek. Az az igazság, hogy nyáron nagyon kedvelem a marinált zöldségeket. Este el lehet készíteni, másnapra pedig jól behűl és kellően összeérik - csak elő kell venni a hűtőből és valamilyen frissensültet rittyenteni hozzá. És nem is időigényes, hiszen a zöldségfélék hamar megpuhulnak, gyorsan elkészülnek. A hagymás-ecetes krumplisaláta pl. nálunk nyáridőben hetente-kéthetente készül, mert bármilyen panírozott hal vagy húsféle tökéletes és könnyű körete. De rántott cukkinivel, padlizsánnal is fergeteges. De térjünk vissza a bébicéklához...



Hozzávalók 2 főre:

2 csokor bébicékla (10 fej),
1 csokor lila újhagyma (már olyan nagyobbak, fejesek 3 db),
3 evőkanál olívaolaj,
1 dl száraz vörösbor,
só úgy meglehetősen,
frissen őrölt bors szintén meglehetősen,
3-4 teáskanál méz,
kb. 2 cl balzsamecet,
kb. 1 dl víz,
friss zsálya vagy rozmaringlevelek.

A céklát csak megmostam alaposan, aztán negyedekbe vágtam. Serpenyőben olívaolajon sóval, borssal, mézzel jól átsütöttem, hogy karamellizálódjon, majd felöntöttem vízzel és fedő alatt hagytam főni puhulásig. Mikor már jó puha volt, elforraltam róla a levét és hozzáadtam a szintén negyedcikkre vágott lilahagymafejeket. Újra átsütöttem az egészet, majd borral és vízzel felöntöttem, valamint balzsamecetet is tettem bele. A friss, aprított fűszerleveleket is most adtam hozzá. Forraltam 5-10 percig, hogy a hagyma se maradjon nyers. Kóstoljuk, mert lehet hogy só vagy méz vagy balzsamecet még kell bele. Lehet erőteljesebb is az íze, mert másnapra, mire jól behűl kevésbé fogjuk érezni az aromáit - melegen minden ízesebb.Mikor készen van, egy fedhető kis edénybe tesszük és hagyjuk kihűlni. Majd legalább 12 órára hűtőszekrénybe tesszük, hogy jól összeérjen.
Én a lilahagyma zöld szárait is belekarikáztam, de már csak akkor mikor kihűlt.




Nagyon finom. Vettem magamnak kis picuri újkrumplikat, amiket parázspirosra fogok sütni, s a forró burgonyaszemeket ezzel a hideg, marinírozott céklával fogom megenni... :)
Isteni finom.
Szerintem ez a recept bébisárgarépával is jó lehet - azt is vettem ma.




5 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ez finom lehet, és nagyon mutatós!

Vera írta...

Nagyon szeretem a céklát. A recept nagyon jó, így még nem ettem.

duende írta...

Köszi Lányok! :)

Névtelen írta...

Kicsit késve ültettem a céklát és rengeteg lett. Próbáltam sok mindent varázsolni belőle, de eddig ez a legfinomabb, amit valaha ettem. Ma már desszertként fogyasztjuk...
Üdv: Rozi

Most hogy túl vagyunk a tök, cukkini szezonon, várom a padlizsános, csemege kukoricás, szilvás csodákat is!

duende írta...

Kedves Rozi!

Nagyon örülök, hogy ízlik ez az étel - én is nagyon szeretem! :)

Húha... :)) Szombatra vendégeket várok, majd készítek valami szilvás sütit! :)
A kukoricával az a nagy helyzet, hogy legeslegjobban csak úgy magában, frissen főve szeretem. Na, néha vajas kenyérrel... :)