2024. június 27., csütörtök

Darált húsos cukkini

Cukkinis, könnyű, nyárias, finom, és extra gyorsan készen van.

 


Hozzávalók 6 főre: 

  • 1,2 kg cukkini (piciből ennyi, ha magos, akkor mag nélkül)
  • 80 dkg darált hús (marha, vagy marha-sertés vegyesen)
  • 2 evőkanál szemne (tisztított vaj) vagy sima vaj
  • 5-6 evőkanál olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • 4-5 szem mozsárban összetört szegfűbors
  • 1/2 mokkáskanál őrölt fahéj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 citrom leve
  • A tálaláshoz: rizs, natúr joghurt. 

A megmosott cukkinit 2-3 milliméter vékonyra karikáztam. A darált húst a vajon és egy teáskanálnyi olívaolajon a fűszerekkel addig pirítottam, míg zsírjára sült, aztán hozzáadtam a cukkinikarikákat is, amivel még 8-10 percig együtt pároltam. Tálalás előtt a húst meglocsoltam bőven még olívaolajjal és a fél citrom levével. A tányérra szedtem főtt rizst, ráhalmoztam a cukkinis ragut és még meglocsoltam natúr joghurttal. Langyosan a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések: